ח"כ נאוה בוקר
ח"כ נאוה בוקרצילום: אבירז רז

בראיון שהעניקה חה"כ לשעבר נאווה בוקר לעיתון מעריב, היא חוזרת לשנת 2010, לשריפת הענק בכרמל, בו איבדה את בן זוגה תנ"צ ליאור בוקר ז"ל.

"הוא התקשר אליי בשעה 14:00, הייתי עם עשרה אנשים בחדר והוא אמר 'אני בדרך לכרמל, יש שריפה גדולה'. אמרתי שאחזור אליו יותר מאוחר. הגעתי הביתה בשעה 15:26 והתקשרתי. שמעתי רעש, צעקות, המולה בקשר. ליאור אמר 'נאוה, אני לא יכול לדבר כרגע', והשיחה התנתקה. אחרי חצי שעה ניסיתי שוב, לא ענה. הדלקתי טלוויזיה ודיווחו על השריפה ושמסוכן".

בוקר מספרת איך קיבלה את הבשורה בטלפון מכתב שהתקשר אליה. הוא לא ידע שהיא אשתו, ושאל: "את קשורה לקצין משטרה, ליאור בוקר, שנמצא בשריפה בכרמל?". בוקר לא סיפרה לו שמדובר בבעלה, ושאלה מה קרה. "הוא אמר 'שמעתי שנהרג'. ככה קיבלתי את ההודעה. זרקתי את הטלפון, צרחתי, הרגשתי שאין לי מה לחיות בעולם הזה."

במהלך השבעה אמרו לה שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו רוצה לבוא לנחם. בוקר אמרה שהיא לא רוצה, אלא את ראש הממשלה עצמו. נתניהו התקשר באותו ערב והבטיח לה להיפגש, ואילו שרה הגיעה. "הבת שלי הייתה אז בת 17 ורצתה לשאול שאלה כי היה לה מאוד קשה, ושרה אמרה 'אם אמא שלך מרשה, אני אשב איתך'. אמרתי שברצון, והן ישבו במשך 45 דקות במטבח. אני לא אומרת את זה בשביל לקדם את עצמי. כשהביאו אותי לתוכנית בוקר ושאלו על שרה נתניהו, אז אמרתי את האמת. אני יודעת שזה סקסי ללכלך עליה, אבל אם היא עשתה לי רק טוב ותמכה בי בשעות הקשות אחרי אסון הכרמל, אז למה שלא אגיד את מה שאני חושבת, כי לא מתאים לחבריי בתקשורת שאגן עליה?".

"ראש הממשלה היה מאוד אמפתי" היא מספרת. "אני אמרתי לו 'בוא נדבר תכלס. גיליתי שמערך הכבאות וההצלה של מדינת ישראל מתפקד כמו במדינת עולם שלישי. יש מחסור בתחנות, רכבי כיבוי'. הסברתי שיש מחסור בלוחמי אש, בציוד. אמרתי לו 'אני הולכת להיאבק ולא ארפה עד שהדברים יטופלו'. ראש הממשלה הבטיח לי וקיים. חצי שנה אחרי הוקמה טייסת. היו שבעה מטוסים, היום יש 14 שיוצאים למאות גיחות בשנה ומצילים חיים. חמש שנים אחרי האסון הממשלה הקצתה למערך הכבאות וההצלה, נוסף לתקציב הרגיל, מיליארד שקלים, ומאז לדעתי הוא קיבל מיליארד נוספים, אין לי סכומים מדויקים. הקימו מעל 40 תחנות כיבוי חדשות. זו הייתה מלחמה כדי שדברים יתוקנו. הנושא היחידי שעדיין לוקה לטעמי בחסר זה גיוס לוחמי אש".

על ראש הממשלה היא מוסיפה: "אני מחזיקה לו אצבעות. יש לו תעצומות נפש שאי אפשר לתאר. כל אחד אחר במקומו היה זורק את המפתחות ועושה לביתו והוא יכול. אני חושבת שהוא באמת אוהב את המדינה. אין סיבה אחרת".

יש מישהו שאת אומרת עליו "זה פוליטיקאי טוב בהגדרה"?
"ניר ברקת לדעתי מייצג את הפוליטיקאי הטוב. אחד שממש אכפת לו, כי תראה מאיזה מקום הוא בא ומה הוא צריך את זה? הבן אדם מיליונר. אני מאמינה שהוא יהיה היורש של ביבי. יש לו סיכוי מצוין. מכירה אותו וגם ראיתי כמה הוא נלחם על העיר שלו, על התקציבים".