ד"ר אוריאל גלמן
ד"ר אוריאל גלמןצילום: פרטי

ד"ר אוריאל גלמן, חבר סגל המחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו באוניברסיטת בר אילן, התבשר על זכייתו בפרס שזר לחקר תולדות ישראל לשנת תש"פ.

גלמן יקבל את הפרס על ספרו "השבילים היוצאים מלובלין – צמיחתה של החסידות בפולין" שראה אור בהוצאת מרכז זלמן שזר.

ד״ר אוריאל גלמן עוסק בהיסטוריה החברתית והתרבותית של יהודי מזרח אירופה בעת החדשה המוקדמת ובעת החדשה. עיקר עיסוקו הוא בתולדות החסידות: התפתחותה מראשיתה, ההתנגדות אליה והתמורות שחלו בה במהלך הדורות – במבט חדש.

מלבד ספרו ׳השבילים היוצאים מלובלין׳, שזיכה אותו בפרס שזר, הוא מחבר-שותף של ספר מקיף על תולדות החסידות Hasidism: A New History שראה אור בהוצאת אוניברסיטת פרינסטון בשנת 2018. בנוסף הוא עוסק בתולדות האורתודוקסיה היהודית, תהליכי מודרניזציה ותנועת ההשכלה, דת עממית ומאגיה, וחיי היומיום של יהודי מזרח אירופה.

פרופ' הראל ירון , דקן הפקולטה למדעי היהדות באוניברסיטת בר-אילן: "ד"ר אוריאל גלמן הינו חבר סגל מוערך מאד בפקולטה למדעי היהדות. אין לנו ספק שיוסיף להעשיר אותנו בעוד מחקרים מעולים. זכייה בפרס שז"ר היא הכרה של גילדת ההיסטוריונים במצוינות המחקרית של הזוכה. אנו שואפים תמיד למצוינות ומכוונים את הסטודנטים שלנו אליה. פרס זה, מצטרף לפרס המרצה המצטיין שקיבל אוריאל בעבר. אנו גאים ומברכים את ד"ר גלמן כי יזכה עוד לעשות ספרים, ולהעמיד תלמידים הרבה".