למידה מרחוק
למידה מרחוקצילום: ISTOCK

שנת הלימודים האקדמית נפתחה היום ולא מעט סטודנטים ייאלצו לראות את האוניברסיטה והמכללה לראשונה מרחוק.

ד"ר סיגלית רוזמרין, ראש מכללת אפרתה, מסבירה עד כמה תהיה שונה העבודה עם סטודנטיות להוראה.

"זה יהיה שונה מאוד. אנחנו מכשירים מורות וגננות. העניין של הלימוד בזום פותח עידן חדש שלדעתי לא יעזוב אותנו גם אחרי משבר הקורונה. יכול להיות שזו הכשרה קצת אינטנסיבית עכשיו אבל היא תשתלם לעתיד", היא מספר לערוץ 7.

לדבריה, "זה מצב אבסורדי במידה מסויימת, אבל המשמעת וכל מה שמתלווה לעמידה מול כיתה, מיתרגם למשהו אחר בזום. גם שם צריך לעניין את התלמידים כדי שלא יחשיכו לנו את המסכים. אנחנו צריכים להיות מאוד אטרקטיביים וזה אולי יגביר את ההכשרה הטובה. אני מאמינה שבסופו של דבר הסטודנטיות יעמדו מול כיתה, אבל יש הרבה מה ללמוד גם בהוראה בזום. זה מאוד מוזר שמתחילים ללמוד ולא רואים את המכללה ואת החברות שאיתן לומדים. המציאות הזו מוזרה קצת ואנחנו מתמודדים איתה".

כיצד מתבצעת עבודה מעשית כשאין כיתות והלימודים מתבצעים מרחוק? "אנחנו שולחים סטודנטיות לעבודה מעשית ועובדים מול משרד החינוך. לפי שעה הן נשלחות לפי כל ההנחיות למוסדות החינוך המיוחד. הסטודנטיות של גן, בתי ספר יסודי ועל יסודי עושות את העבודה המעשית נכון לעכשיו בזום".

"הפגישה הראשונה עם המדריכה הפדגוגית שלהם תהיה בזום ותהיה היערכות לשנת הלימודים בתקווה שלאט לאט ייפתחו המוסדות. אם לא, נשתלב בהוראה בזום עם המורים והמורות בבתי הספר. גם לגנים שכבר נפתחו נשלח את הסטודנטיות".

ד"ר רוזמרין מסבירה גם איך מקלים על ה'הלם' הראשוני של תחילת שהנה אקדמית בזום. "עצם זה שהסטודנטיות יראו שהמרצים מלמדים בזום ויראו איך זה עובד, כבר יוסיף. נתנו הנחיה למרצים שיפתחו במשחקי היכרות ולייצר עוד חיבורים. בסופו של דבר, אחד הדברים שלא קיימים כרגע, הוא האקלים החברתי. בסופו של דבר אתה מגיע ללמוד במוסד ואתה רוצה לראות מי לומד איתך. אז נכון שרואים פרצופים בזום אבל אפילו לפטפט בכיתה אי אפשר. הסטודנטיות יראו שאנחנו משתדלים להתגבר על כל בעיה שנובעת מהזום והן יקחו את זה הלאה".