אדווה ביטון
אדווה ביטוןצילום: ניצי אלון

ד"ר אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון שנרצחה בפיגוע אבנים, כועסת על הסכמת ישראל לאשפז את הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת בבית החולים הדסה עין כרם.

''כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים", כתבה ביטון בפייסבוק, "זה לא חדש שאנחנו משלמים הון לרשות, כסף שמגיע מכיסנו תושבי מדינת ישראל''.

לדבריה, בסכומי הכסף שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית אפשר להכשיר צוותים רפואיים, לבנות בתי חולים ולקנות ציוד רפואי, ''אבל במקום זה הכסף מנותב לטרור, למשכורות למשפחות של מחבלים, לנשק, לתשתיות''.

ביטון מותחת ביקורת על אשפוזו של סאיב עריקאת במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים הדסה, ''עוכר ישראל אנטישמי", היא כינתה אותו והזכירה כי ''מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של המשבר ועל פי הנתונים המוצגים, בית החולים הדסה נמצא בתפוסה מלאה ובכל זאת קיבלנו אותו בזרועות פתוחות ובברכת אהלן וסהלן, כי מגיע לו, בלי שום צל של ספק, מגיע לו, בושה וחרפה''.

''החלטה מקוממת ומבישה", תקפה ביטון, ''החלטה שפוגעת במשפחות השכולות ובתושבי מדינת ישראל. אדם שמעודד טרור, אדם שחבר בארגון טרור זכאי לטיפול רפואי במדינתנו? על חשבוני?''.

היא הציעה שאם חבריו של עריקאת רוצים שישראל תטפל בו, ''שיעבירו כסף עבור הטיפול הרפואי במקום להעביר למימון עוד משכורת למחבלים. אני לא מעוניינת לממן לו את הטיפול''.

סאיב עריקאת
סאיב עריקאתצילום: פלאש 90

גם שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף את בקשת הרשות הפלסטינית לאשפז בישראל את הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת שנדבק בקורונה ומצבו קשה.

''הצביעות הפלשתינית בשיאה", אמר ארדן, ''סאיב עריקאת, בכיר בפת״ח שחלה בקורונה, התאשפז היום בהדסה כדי לקבל טיפול רפואי. אתם קולטים? אותו עריקאת, שתומך עם הארגון שלו בהחרמת ישראל ובbds ורק לאחרונה הפיץ עלילת דם כאילו ישראל מדביקה פלשתינים בקורונה במתכוון, מבקש, כשזה נוגע לבריאותו, להיעזר ביכולות הרפואיות של מדינתנו''.

''כל השקר והצביעות הפלשתינית מגולמים במקרה הזה וכמה זה בולט למול קדושת החיים והערכים של ישראל", הוסיף השגריר ארדן.

כאמור, בכיר הרשות הפלסטינית עריקאת אושפז במחלקת טיפול נמרץ לחולי קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

צוות היחידה, בראשות פרופ׳ ראובן פיזוב ופרופ׳ ורנון ון הירדן, מטפל בעריקאת אשר הגיע במצב קשה ונזקק לתמיכה וחמצן בזרימה גבוהה. בשעות האחרות הוא נמצא במצב קשה אך יציב.

מנכ''ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין מציין כי ״מר עריקאת מקבל טיפול מקצועי ברמה גבוהה כמו כל חולי הקורונה הקשים בהדסה והצוות יעשה הכל על מנת להבריאו. בתוך הדסה אנו מטפלים בכל חולה כאילו הוא החולה היחידי שלנו״.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מסיעת ימינה הגיב: ''העובדה שאנחנו מספקים טיפול רפואי הומניטרי לאויבים שלנו בלי לדרוש ולקבל הדדיות הומניטרית בדמות החזרת גופות הדר ואורון ושחרור האזרחים המוחזקים בשבי חמאס היא לא מוסרית ולא הגיונית. ולעניין הזה אין הבדל בין עזה לרמאללה''.