פיענוח בדיקת קורונה
פיענוח בדיקת קורונהצילום: ISTOCK

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (שני) נתונים לפיהם במהלך היממה שהסתיימה אמש בחצות אובחנו בישראל ‏892 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה.

במהלך היממה התקבלו תוצאותיהן של 27,100 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה מעט מזה שנמצא ביממה הקודמת ועמד על 3.5 אחוזים מכלל הבדיקות לגילוי חולים.

מאז פרצה מגיפת הקורונה אובחנו במדינת ישראל 303,846 בני אדם שנדבקו בנגיף. 2,209 מהנדבקים בקורונה נפטרו.

מספר הנדבקים שהחלימו מהנגיף עומד הבוקר על 272,015, ואילו 29,617 מהנדבקים מוגדרים גם הבוקר כחולים פעילים.

1,152 מהנדבקים מאושפזים הבוקר בבתי החולים, 2,974 מבודדים במלוניות הקורונה ואילו 25,491 מהנדבקים מצויים בבידוד ביתי.

מבין המאושפזים, מצבם של 619 חולי קורונה מוגדר קשה, 212 מהם מונשמים, ומצבם של 178 חולים נוספים מוגדר בינוני.

אמש קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב במטה השליטה הארצי של המשטרה בבית דגן, יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן.

נתניהו אמר שיש להגביר את האכיפה והקנסות בערים אדומות וכן להדק את הכתרים סביב ערים אלה.

"אנחנו במאמץ גדול מאוד להמשיך את ההצלחה הגדולה של הסגר. אנחנו רוצים את כיבוד הכללים ברחבי הארץ, אני ער לכך שיש לנו עדיין אתגר גדול. 'קודם כל אנחנו צריכים למנוע את הזליגה של התחלואה מהערים האדומות. לא נשארו הרבה, מספרם ירד, וזה דווקא כתוצאה מזה שכן כיבדו את הכללים'', אמר נתניהו.

הוא השמיע קריאה לראשי הציבור החרדי: ''לקיים את הכללים, לדאוג שהם יכובדו, ובכל מקרה צריך לעשות גם אכיפה. הגברת אכיפה זה כולל להבטיח שהסגרים מהודקים, וגם בתוך הערים אנחנו ניתן קנסות ככל שהדבר נדרש.

''אני הייתי שמח שהדבר הזה ייעשה בהתנדבות, בהבנה הדדית, כי המטרה שלנו היא לדאוג לכל אזרחי ישראל, לכולם בלי יוצא מן הכלל. לכך אנחנו צריכים גם אכיפה וגם הסברה, גם משמעת וגם את העבודה החשובה שהמשטרה עושה בתנאים קשים. אנחנו בעיקר מתמקדים בסגרים ובקנסות, יש עוד עבודה לעשות.

''הכי חשוב שכולם יבינו שאנחנו פועלים למען הבריאות של כל אזרחי ישראל ואת זה נשיג רק בהגברת המשמעת", הדגיש ראש הממשלה.