פרופ' רוני גמזו: נקצר הבידוד ל-12 יוםדוברות הכנסת

ממונה הקורונה הופיע הבוקר (שני) בפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ושיבח את התנהגות החברה הישראלית בזמן הסגר.

"כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל", אמר גמזו.

לדבריו, "עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".

בהמשך התייחס גמזו לקשיים בהקטנת התחלואה, "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז".

לדבריו, "אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסיה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה"

על מצב מערכת הבריאות אמר גמזו, "מערכת הבריאות בישראל חזקה ואיתנה, בנויה על עוצמה, מסירות ואנשי צוות חדורים. אחוזי התמותה כאן הם מהנמוכים בעולם. פה לא יהיה איטליה, אף פעם".

בהמשך בישר גמזו על הכוונה לקצר את משך הבידוד. "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים", סיפר

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ הגיב: "כל יום בידוד זו השפעה ישירה על המשק. קודם כל הבריאות אבל אם אפשר לחסוך בימי בידוד אפשר להטיב עם הכלכלה".