מעיינות הבניאס
מעיינות הבניאסצילום: עופר שנער רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים תפתח מחדש למטיילים מחר את הגנים הלאומים בהתאם להחלטת קבינט הקורונה.

בריכות, מעיינות ונחלי השכשוך הקיימים בחלק מהאתרים כגון בשמורות הטבע עיינות צוקים, תל דן, שניר ובגנים הלאומיים הבשור (פארק אשכול) וגן לאומי ירקון תל אפק תהיינה זמינות ופתוחות לשכשוך עבור המטיילים.

הביקור בגנים הלאומיים ושמורות הטבע מחייב שמירה על הנחיות התו הסגול בהן חובת עטיית מסיכה, שמירת מרחק ומניעת התקהלויות. הכניסה לגנים לאומיים ולשמורות הטבע תתאפשר בהזמנת ביקור מראש בלבד באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל פי המכסות המאושרות בכל מועד בכל אתר.

מערכת הרישום לביקור באתרים תהיה זמינה באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. החל מהיום ניתן יהיה לבצע את הרישום לתקופה של שבועיים קדימה.

בתוך כך שירותי ההצלה באתרים הכוללים חופי רחצה לא יפעלו בהתאם להנחיית משרד הפנים על סיום עונת הרחצה ולא תתאפשר רחצה בבריכות ואגמי השחייה העמוקים באתרים בהן הם קיימים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במסגרת זאת הגנים הלאומיים חורשת טל וגן השלושה (הסחנה) לא ייפתחו בשלב זה למבקרים.

חללי הביקור הסגורים הקיימים בחלק מהאתרים כגון מוזיאונים ומרכזי מבקרים יפעלו במתכונת מיוחדת או יהיו סגורים בהתאם להנחיות התו הסגול בכל אתר, ועל כן רצוי להתעדכן טרם הביקור באתר באמצעות אתר האינטרנט של הרשות או מוקד רשות הטבע והגנים באפשרויות הביקור במתחמים אלו.

הרשות בוחנת מתווה לפתיחת חניוני הלילה בהתאם למגבלות, כאשר בשלב זה חניוני הלילה לא ייפתחו למטיילים.

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "פתיחת שמורות הטבע והגנים הלאומיים היא בשורה משמחת ביותר לנו וכמובן לציבור המטיילים הצמא ומשווע לבילוי מהנה, ערכי וחווייתי בטבע הפתוח ובאתרי המורשת.

"ידוע כי גם בצל הקורונה אין יותר בטוח מטיול ובילוי באוויר הפתוח וטיול בחיק הטבע, מעבר להתרוממות הרוח שהוא מספק לאדם, הוא חשוב ביותר לבריאותו הנפשית והגופנית. גם ובעיקר בימים אלו. אנו ברשות הטבע והגנים נשקיע את מירב מאמצינו על מנת להבטיח למטיילים חווית ביקור מהנה ובטוחה. בוא ליהנות מהטבע וסייעו לנו לשמור על הארץ שלנו נקייה".