יפה בן דוד
יפה בן דודצילום: Photo by Hadas Parush/Flash90

יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הכריזה על סכסוך עבודה בגני הילדים ובחינוך המיוחד. בפוסט תקיף מבקרת עורכת הדין טלי גוטליב את ההחלטה אותה היא רואה ככזו שהתקבלה על ידי מי שאינו מכיר את מצוקת ילדי החינוך המיוחד ובני משפחותיהם.

"יש לי ילדה אוטיסטית בתפקוד נמוך ועד שאתה לא מכיר את זה מקרוב זה לא יעניין אותך ואתה לא באמת תבין. כך מתנהגת הגברת יפה בן דוד שלא מזמן שלחה מכתב לשר וכתבה שאוטיסטים מדבקים ונושאים חיידקים, כשאנחנו יודעים שבמסגרות החינוך המיוחד הילדים שלנו לא הדביקו אף אחד", אומרת גוטליב ומוסיפה כי "ילדים נשלחו לבידוד כשהצוותים המחליפים היו קרובים לחולים מאומתים".

"ילדים אוטיסטים ונכים לא נושאים מחלות, אבל הם כן חולים כמו כל חולה שצריך אשפוז. אני לא מתכוונת לדברר את האוטיזם, אבל אני יכולה לומר שבכל תקופת הקורונה למעט החודשיים הראשונים מסגרות החינוך המיוחד עבדו כרגיל וטוב שכך. זה טאבו וקודש קודשים, ולא יכול להיות שיפה בן דוד בכל מה שהיא עושה סוללת לעצמה את הדרך לבחירות הבאות. כל מה שעושים ראשי הועדים הוא לחרב את הפרקטיקה ואת השטח. הם מונעים משיקולים פוליטיים, מאינטריגות ותככים. אז שתתכבד לה גברת בן דוד ותארגן לה איזו שביתה שהיא רוצה, אבל לא על גב ילדי החינוך המיוחד".

ממשיכה עו"ד גוטליב ומתארת את הקושי והמצוקה היומיומיים בחיי הילדים בעלי הצרכים המיוחדים, "כל מה שהילדה שלי מבינה זו השגרה הקבועה שעוזרת לה להשתלט על התקפי זעם וקשיים אישיים, על חוסר ההבנה של מצבה. גמרתי להתנצל או להסביר מה זה אוטיסט. אנחנו הם שצריכים להתנצל בפני מי שקשה להם, ובוודאי שלא לקרוא להם בשמות כפי שיפה בן דוד עושה".

"כל מה שהיא עושה זה להצדיק את הבחירות שלה בפעם הבאה", אומרת גוטליב המשוכנעת שאכן כל מה שמוביל את בן דוד הוא מעמדה ובחירתה המחודשת לכוהנת יו"ר הסתדרות המורים.

"צוותי החינוך המיוחד הם מלאכים שחיים בקרבנו. בעוד כולנו מונעים מאגו וזקוקים לפידבקים, אנשי החינוך המיוחד זונחים את הצורך בפידבקים ובחיזוק אגו לטובת מסע קשה מורכב וסיזיפי להקל את חייהם של ילדים מאותגרים. הם רוצים לעבוד, הם עבדו בכל תקופת הקורונה, הם מוגנים. כיתה של ילדי החינוך המיוחד היא כיתה של שמונה תלמידים, חצי מקפסולה בימי קורונה. עיזבו את ילדי החינוך המיוחד בשקט ותשאירו את האינטריגות והפוליטיקות מחוץ למשרד הילדים הנכים".

האם יש בצמרת מי שיביא את הקול שלה ושל הורים נוספים לבן דוד עצמה? גוטליב משיבה וקובעת כי "מי שאין לו ילד נכה לא יכול להבין מה זה ילד שיושב ליד דלת ומחכה שלוש שעות עם ידיים על הראש ומחכה שיקחו אותו, מי שאין לו ילד נכה לא יבין ילד שדופק את הראש שלו בקיר כי הוא לא מקבל משהו רגיל שהוא מקבל בדרך כלל. אני לא מאחלת לאף אחד ילד עם מוגבלות והלוואי שיכולתי לבחור אחרת ושלילדה שלי היו חיים שלמים, אבל בצמרת מקבלי ההחלטות אנשים כמו יפה בן דוד מפריעים לנו ההורים עם התלהמויות מיותרות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר מלבד מריבות אינטריגות כדי להראות שהם עושים משהו. כך מתנהלים הועדים".

ממשיכה גוטליב וקוראת: "עזבו את הילדים המאותגרים בצד. יש בין חברי הכנסת כאלה שמכירים את ההורות לילדים נכים מקרוב, אבל כשאתה באופוזיציה אתה מונע מלהכשיל את הקואליציה ואתה לא באמת מתחשב בטובת האזרחים באשר הם. זו התדמית המכוערת של הפוליטיקה בת ימינו, לצערי הרב".

"לו אני הייתי בכנסת לא משנה אם הייתי באופוזיציה או בקואליציה טובת האזרחים והילדים הייתה נר לרגליי. לפני שאנחנו דואגים לעצמנו כחברה אנחנו צריכים לדאוג לאלה שקשה להם בכלל, ולילדי החינוך המיוחד בפרט", אומרת גוטליב השבה וקובעת כי באופוזיציה יושבים חברי כנסת המכירים היטב את צרכי החינוך המיוחד מהיכרות אישית, אך בשל מיקומם הפוליטי הם עסוקים במאבק בממשלה במקום לסייע לה לטובת הילדים. "כל זמן שאתה אופוזיציונר תפעל לעולם ועד נגד הקואליציה, גם אם האינטרס הרלוונטי הוא טובת הציבור".