סמוטריץ' זועם: מדינת כל משפטניה

חבר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף היום (שני) בישיבת הוועדה את המשפטנים הבולמים העברת תקציבים שאושרו בכנסת.

"יש רגעים שפשוט אי אפשר לשתוק.

עבר כמעט חודש מאז שאושרה בממשלה ובכנסת תוספת תקציבית לחינוך, לחברה ולרווחה, אבל הכסף עדיין לא עבר ממשרד האוצר למשרדי הממשלה, ובטח לא לגופים והעמותות שזקוקים לו כמו אוויר לנשימה.

למה? ככה. כי כמה משפטנים החליטו שהם צריכים חוות דעת ועוד כמה המצאות מטעם עצמם ועד שהוד רוממותם יואילו בטובם לאשר את ההעברות המוסדות ימשיכו להיאנק והנוער בסיכון ימשיך להסתובב ברחובות.

מכדררים את הנוער בסיכון, מכדררים את המוסדות ומנהליהם, מכדררים את העמותות שדואגות לאזרח הקטן בקצה, מכדררים את הנוער ואין פוצה פה.

אז אחרי שנלחמנו ושכנענו בועדת כספים והנענו את התהליך של 11 המיליארד עבור הארגונים והעמותות שיוכלו לשרוד, אחרי שנלחמנו ודאגנו שהמוסדות והארגונים בציונות הדתית ובכלל הציבור יקבלו את המינימום כדי לשרוד, המשפטנים שוב מערימים קשיים וזה בלתי נסבל.

משפטנים בלי טיפת אחריות צריכים להצדיק את עצם קיומם ומעכבים עוד ועוד את הכסף לארגונים. אלו כספים שהיו אמורים לעבור לפני ראש השנה כדי שיוכלו לשרוד ולהמשיך לתת שירות לאזרח. בושה וחרפה!

בעקבות דרישתי היום בוועדה ניתנה התחייבות שחוות הדעת יועברו עד סוף היום למשרד האוצר, ומשרד האוצר התחייב להעביר את התקציב ללא דיחוי.

מבטיח להמשיך לעקוב עד שהכסף יעבור".