בעז שפירא
בעז שפיראצילום: עצמי

"מעדיף אלף סאיב עריקאת על פני רחבעם זאבי"

האמירה הזו שבכותרת "צוייצה" על ידי ישראלי, יהודי, אחד החי בתוכנו ומתיימר להיות אחד מאתנו, אחיו היהודים. אינני חי בעולם הזה של המצייצים, של המכורים לווצאפ ולפייסבוק אך לאמירה הנ"ל נחשפתי לאחר שהדברים הובאו באחד מערוצי התקשורת. תחילה לא האמנתי (נטייה טבעית לדון אדם לכף זכות?..) אבל מיד התעשתתי שהרי היו דברים מעולם.

הישראלי שכתב את דברי הבלע המשוקצים הנו לא אחר מאשר יריב אופנהיימר, פעיל פוליטי ומי ששימש כמזכ"ל שלום עכשיו במשך שנים. לאחר שסאיב עריקאת הנ"ל, שונא ישראל מובהק, נזקק לטיפול רפואי בישראל לצורך הצלת חייו היו מי שהפנו תשומת הלב לעברו המפוקפק ולדבר היותו תומך טרור ומשבח רוצחי יהודים. בתגובה לאמירה אחת כזו (של יגאל דלמוני) כתב אופנהיימר את הדברים. אגב, בסיום הוסיף אופנהיימר חטא על פשע בציינו שהשניים (רחבעם זאבי ועריקאת אינם ראויים להשוואה כלל, וכוונת הדברים ברורה).

סיכום תמציתי על עריקאת הלז קראתי בדבריו של העיתונאי קלמן ליבסקינד כדלקמן: "הוא תומך בחרם על ישראל, כלומר על בית החולים שרופאיו אולי ישתילו לו ריאה. הוא שיגר בזמנו מכתב מחבק למתכנן רצח השר רחבעם זאבי, כינה אותו 'אהובנו' ופתח אותו ב'אני כותב אליך, אחי היקר, כדי להביע את הרגשות האמיצים ביותר של הסולידריות והאחווה'. הוא היה בורג חשוב בהפצת עלילת הדם שהאשימה את ישראל בביצוע טבח בג'נין במבצע חומת מגן".

בנוסף על אלה אוסיף שעריקאת תומך מזה שנים רבות בטרור הערבי, שימש עוזר מסור לארכי רוצח ערפאת יימח שמו וזכרו, משחיר פנינו ומוציא דיבה על מדינתנו מעל כל במה בתקשורת העולמית ובוודאי ראוי לתואר שונא ישראל. אם כך, תשאלו שתי שאלות: היאך מגישה מדינת היהודים סיוע לצורר היהודים, וכן – כיצד קורה שיהודי וישראלי מתבטא כך ביחס לשונא עמו התומך בגלוי ברוצחי יהודים?

התשובה כואבת ופשוטה ומי שסיכם לפני כמאה שנים את הדברים היה לא אחר מאשר ברל כצנלסון בדבריו האלמותיים: "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?"

הפליאה היום, כמו גם הטרוניה, היא על עצמנו, או ליתר דיוק על ערוצי התקשורת המכונים "ימניים" או לאומיים. בשנים האחרונות מעניקים עיתונאי ימין מובהקים במה מכובדת ליריב אופנהיימר. הוא מתארח בתכניות אקטואליה, מתווכח, שוטח את עמדותיו כדלעיל, מחויך ומתחייך עם שותפיו לפנל התקשורתי. ואלה – מחייכם ביחד עמו, מכילים את עמדותיו ודעותיו, "מסתחבקים" עמו, צוחקים עמו, משוחחים בניחותא ולעתים מתווכחים. לא פעם שמעתי עיתונאים כאלה המכנים את אופנהיימר "פטריוט ישראלי", לא פחות!!!

הגיע הזמן לחדול מהעליבות הזו, מהחנופה והרפיסות האלה המביישים כל כך את המחנה הלאומי ואת העם היהודי. אדם המשבח תומך טרור כסאיב עריקאת, המעדיף אותו עשרות מונים על פני אלוף בצה"ל ואוהב ישראל, המתבטא באופן כה מבזה את נרצחי הטרור הערבי – אין מקומו בקרבנו. נידוי והרחקה יאים לו ולא התחנחנות, חנופה ו"הכלה" על ידי יהודים האוהבים את ארצם ואת עמם.