ח"כ איילת שקד במליאה
ח"כ איילת שקד במליאהצילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת ימינה ח"כ איילת שקד ענתה אחר הצהריים (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו שטען מוקדם יותר כי נפתלי בנט צריך להחליט אם הוא חלק מגוש הימין.

"אדוני ראש הממשלה, ראיתי שהדהדת עוד פעם את הספין השקרי על לפיד, אבל אני רוצה לומר לך, מי שכרת ברית עם ניסנקורן ועמיר פרץ הוא לא בפוזיציה להטיף לנו מוסר. שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת, ממש כמו שסגר שחוזרים עליו שוב ושוב אינו הופך לסיפור הצלחה", דברי שקד בנאום בכנסת בדיון שיזמה האופוזיציה על ניהול הממשלה את משבר הקורונה.

שקד הוסיפה, "אנחנו בימינה פוליטיקאים ישרים שלא מבלפים את הציבור שלנו. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות אמרנו שנלך רק עם הימין ושאנחנו חלק מגוש הימין. למרות הצעות מפתות מהצד השני ותאמינו לי היו כאלה, נשארנו נאמנים להבטחה שלנו לבוחר".

"ראש הממשלה, אתה בחרת לפרק את הגוש, או כמו שאמר ח"כ גפני רק ביום שישי האחרון, 'נתניהו לא רצה את ימינה בממשלה, אני לא יודע למה'", האשימה שקד.

היא פנתה לסיעת כחול לבן ואמרה, "אתם כחול לבן, אתם 3 מערכות בחירות נבחרתם על המוטו של רק לא ביבי והפכתם לסחבה בממשלתו. אני אומרת פה דבר ברור: אנחנו לא נהיה חלק מהתרגילים הפוליטיים של השמאל, את הממשלה הבאה ימינה תרכיב".

מוקדם יותר, בצאתו מישיבת סיעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה לסקרים המתפרסמים באחרונה ותקף את יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט. "אני לא מודאג מהסקרים. אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות. שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד באי אמון לראש הממשלה. אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין".

"אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה? ברית אחים", דברי נתניהו.

סקר מנדטים שפורסם אמש (ראשון) בחדשות 13 מעניק 27 מנדטים לליכוד בראשות בנימין נתניהו, שלושה מנדטים פחות מבסקר הקודם במהדורה.

מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, זוכה ב-24 מנדטים, שניים יותר מאשר העניק לה הסקר הקודם. יש עתיד-תל"ם עולה ל-21 מנדטים, וכחול לבן עומדת על שמונה מנדטים.

גוש הימין-חרדים עומד על 66 מנדטים, לעומת 46 מנדטים לגוש המרכז-שמאל. ישראל ביתנו זוכה לשמונה מנדטים, כמו בסקר הקודם.