גיל אמיד
גיל אמידצילום: דרור סיתהכל

חברת הסטארטאפ הישראלית פורטליקס משיקה פתרון חדש לבדיקת בטיחות עבור מערכות אוטומטיות לשמירה על נתיב (ALKS).

החבילה החדשה כוללת תמיכה בטכנולוגיית RSS של מובילאיי (מודל הבטיחות של מובילאיי לרכב אוטונומי), וזאת בעקבות הדגמה מוצלחת שהחברות ביצעו במשותף. חבילת הבדיקה תסייע ליצרני רכב לעמוד בדרישות הרגולטוריות ובדרישות ההסמכה של תקנת ALKS למערכות נהיגה אוטומטית.

פורטליקס השיקה לאחרונה פתרון חדשני עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג ופונקציות נהיגה בכביש מהיר (ADAS (& Highway solution, המספק חבילת בדיקות בטיחות מקיפה -של טכנולוגיות סיוע לנהג (ADAS) ברמות אוטונומיה מדרגה 2 ועד דרגה 4.

עם הצגת החבילה החדשה, הפתרון של פורטליקס כולל כעת את ההטמעה המסחרית הראשונה בעולם של תקנת ALKS של האו"ם באירופה ((UNECE Regulation 157 , שהינה התקנה הראשונה מסוגה עבור רמת אוטונומיה 3.

בהדגמה משותפת עם מובילאיי, חבילת הבדיקה ALKS של פורטליקס ייצרה את התרחישים והפרמטרים הנדרשים לפי התקינה, ועקבה אחרי התנהגות מערכות הנהיגה האוטונומיות שנשלטו על ידי טכנולוגיית RSS של מובילאיי.

החבילה השתמשה במודל RSS של מובילאיי כדי להבטיח שהרכב הנבדק לא יוצר מצבים מסוכנים, ושהוא מגיב כראוי למצבים מסוכנים שיוצרים רכבים אחרים. התרחישים השתנו לפי מגוון רחב של פרמטרים וערכים, והדגימו עמידה בדרישות הבטיחות והרגולציה.

"אנו שמחים להדגים כיצד גישת הבטיחות שלנו, שמאפשרת כיסוי של כל התרחישים האפשריים בשילוב עם RSS של מובילאיי, מסייעת לקרב את התעשייה ליעד של בטיחות הניתנת למדידה" אומר גיל אמיד, סמנכ"ל רגולציה ומייסד שותף בפורטליקס.

"רגולטורים ידרשו הוכחה ליכולתו של רכב להימנע מהתנגשויות שיש סבירות לחזות ולמנוע אותן", אמר ג'ק וויסט, סגן נשיא לסטנדרטים של רכב אוטונומי במובילאיי. "פלטפורמת Foretify של פורטליקס, המשתמשת ב-RSS, מספקת ליצרני רכב דרך להדגים עמידה בתקנות הרגולציה המחמירות ביותר בעולם בתחום נהיגה אוטומטית".