ח"כ משה גפני: לא אוריד פרופיל, למרות הוראות הרופאחדשות 13

ח"כ משה גפני, שעבר אירוע לב באחרונה, מצהיר כי הוא אינו מתכוון להוריד הילוך או כדבריו 'להוריד פרופיל' כפי שהורה לו רופאו.

לדעתו, ניהול הדיונים בועדת הכספים לא יכול לפגוע במצבו הבריאותי. "אם הייתי חושב ככה אולי הייתי עוצר קצת. כל אחד צריך לחשוש וכל אחד צריך לעשות בדיקות וכל אחד צריך לדעת לא לקחת ללב יותר מדי", אמר גפני בראיון לליאור קינן בחדשות 13.

אבל גפני דווקא לוקח ללב את הביקורת המתמשכת על התנהלות הציבור החרדי במשבר הקורונה. "מתחילת הדרך כמעט, אמרתי לרה"מ שלציבור החרדי יש אורח חיים שונה וצריך שיהיה מישהו מתוך קובעי המדיניות קשוב לעניין. אז הצעתי שמות של אנשים, שהוא אגב קיבל אותם, אך בסוף זה לא בוצע".

"במקום זאת קיבלנו כל מיני פטרונים שאומרים לנו איך לחיות ואיך לא לחיות", והוסיף: "פעם ראשונה שיש נגישות בין אורח החיים של הציבור החרדי לבין אורח החיים של הציבור הכללי והיה צריך שתהיה פה רגישות יותר גדולה והיא לא קרתה", דברי גפני.

"לא להאמין כמה גדולה ההסתה הזאת נגד הציבור החרדי. בתור מישהו שחי שם, אנחנו מקפידים מאוד על ההנחיות", הוסיף.

כשנשאל האם להנהגה החרדית ולנבחרי הציבור שלה בכנסת יש אחריות לכישלון למניעת הפרת ההנחיות בקרב הציבור שלהם, ענה הח"כ, "לא מסכים למילים 'הפרת ההנחיות'. האם אתם מבינים את מה שהציבור החרדי חושב? האם אתם מבינים מה עובר על משפחה חרדית ביישוב חרדי שרק נמצא בסגר ומוגדר כעיר אדומה כל הזמן?".

"אתם חוזרים כל הזמן לעניין הזה של ההפרה. מתי שאלת מישהו על ההפרה בבלפור? על ההפרה בכיכר הבימה?", תהה חבר הכנסת.

ההערכה שישראל בדרכה לבחירות מדאיגה אותו. "זה אסון גדול אם אנחנו הולכים בצעדי ענק לבחירות. איך אפשר ללכת לבחירות כשהמצב הבריאותי והכלכלי הוא כזה, כשאנשים מאבדים את פרנסתם".