צעד מתריס
צעד מתריסצילום מסך

בית המכירות הפומביות במינכן, הרמן היסטוריקה, שספג ביקורת בינלאומית חסרת תקדים רק לפני שנה כאשר קיים מרתון מכירות פומביות של חפצים אישיים של אדולף היטלר ובכירי המפלגה הנאצית, מעמיד כעת למכירה שורת "מזכרות נאציות" נוספות הכוללות בין היתר כתבים אישיים של היטלר עצמו.

הצעד השנוי במחלוקת של בית המכירות מגיע פחות מחודש מאז שראש הסוכנות לביטחון פנים של גרמניה הזהיר כי האנטישמיות במדינה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה ביותר.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, שהוביל בשנה שעברה את הקריאות לביטול המכירה הפומבית הבעייתית, ציין כי מדובר בחוסר אחריות ורגישות שנותנים לגיטימציה לתרבות הגוברת של "חובבי היטלר".

''זה צעד מתריס שמנוגד לכל עקרון של הגינות ואנושיות של אותו בית מכירות פומביות שרק לפני שנה ספג ביקורות גדולות מכל רחבי העולם על מכירה דומה ולמרות זאת קברניטיו החליטו לעשות זאת שוב", אמר הרב מרגולין.

"אמנם בשנה שעברה קרא לנו נס בדמותו של מר עבדאללה שתילה שמנע את הפצתם של חפצי הנאצים שעמדו למכירה, אך איננו יכולים להסתמך על ניסים. אנו כמובן מבינים שמגפת הקורונה עומדת (בצדק) בראש מעייניהם של הממשלות והפרלמנטים ברחבי אירופה, אך איננו יכולים לאפשר לנגיף האנטישמיות להתפשט ללא בקרה''.

הרב מרגולין הוסיף: ''אנו מבקשים מממשלת גרמניה לבטל את המכירה הפומבית המתועבת הזו, ואנו קוראים לכל מי שמגדיר את עצמו אדם מוסרי לא להשתתף בכל דרך שהיא במכירה הפומבית הזו על מנת להעביר את המסר כי שמדובר ב'שוק' לא לגיטימי''.