נתניהו במטה הארצי של משטרת התנועה
נתניהו במטה הארצי של משטרת התנועהצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אחרי שפירק ממשלת 61 של הימין, הקדים את הבחירות בחצי שנה, וכשל להביא ניצחון ב-3 מערכות בחירות ברצף, כל הסקרים מראים שנתניהו מרסק את הליכוד וממש מוסר לבנט את המפתחות לבלפור. ויותר חמור מזה – המגמה הזו רק הולכת ומתחזקת.

נתניהו כבר מזמן לא תלוי בעצמו. כולם רואים את הסקרים והשמאל לוחץ בכל הכוח על גנץ לפרוש רק כדי להוציא את נתניהו מבלפור. רק כך ניתן לפרש את האיומים של גנץ ואשכנזי – זו חולשה מול המפגינים והאלקטורט המתפוגג.

דבר לא מעניין את השמאל חוץ מהפלת נתניהו, אפילו במחיר של בנט ראש ממשלה ראשון ברוטציה עם לפיד. הכל, כולל הכל, כשר.

ערוץ 13 דיווח בסקר גדול יחסית על 61 מנדטים לקואליציה של בנט+לפיד+גנץ+ליברמן. אני טוען שזה חשבון חלקי. הקואליציה היא 67 יחד עם מרצ שתתמוך מבחוץ. הם לא ישבו עם בנט, אבל גם הם יאפשרו להשביע ממשלה שתוציא את נתניהו מבלפור.

במילים פשוטות – גם עם גוש ה-61 של בנט-שמאל היה בסקר 55, ובכל הסקרים הוא יותר מ-55, הם עדיין משביעים ממשלה. אני מניח שלבנט אין בעיה להיתמך מבחוץ על ידי מרצ, הם לא המשותפת.

ואני מדגיש – הפער הזה רק הולך וגדל בכל הסקרים. זה התחיל בגלל הקורונה ונשאר כי רבים קלטו שבנט הוא אלטרנטיבה לנתניהו, כך שאם מישהו בבלפור בונה על חיסון וסיום משבר הקורונה – זה לא יעבוד.

אני פונה לחבריי תומכי נתניהו בליכוד, עם הרבה כבוד – אל תהיו לוויתנים השוחים לחוף מבלי להבין מה הם עושים.

נתניהו ממילא מעולם לא היה המנהיג הימני-אידאולוגי שרבים בימין קיוו לראות. כולנו מאוכזבים מהיעדר רפורמות במערכת המשפט, מהנאומים בעד שתי מדינות, מהוויתור על 13% מיו"ש בהסכם חברון ומעוד "סבבים" מבישים מול חמאס בעזה (רשימה חלקית...). כלומר, אין לפנינו איזה מנהיג נדיר שיש להיאחז בו, אלא אדם שאין ספק שיש לו זכויות רבות ושנעשה לו עוול אישי כבד, אך הוא ממש לא ימני.

כדי להציל את הליכוד צריך לכנס את המרכז, להכריז על פריימריס ולהחליף את נתניהו, זה יקרה בכל מקרה אחרי הפסד בבחירות, אך עדיף שליכוד יזום את המהלך באופן מסודר ודמוקרטי מראש, ולא יפסיד את השלטון.