שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין חנך היום (שלישי) שלושה חדרי ניתוח חדשים במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה, והודיע כי משרד הבריאות יתקצב בחמישה מיליון שקלים הקמת מכון לצינתורים בבית החולים פוריה.

בנאומו במקום בישר השר אדלשטיין על רכש חיסוני השפעת הקיימים: בשנה שעברה נרכשו כ-2.5 מיליון חיסונים, השנה בשל ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, משרד הבריאות רכש כ-4.2 מיליון חיסוני שפעת.

עד כה הגיעו לישראל כחצי מיליון חיסונים באמצעות משאף ועוד כחצי מיליון זריקות. בשבוע הבא צפויים להגיע כ-200 אלף נוספים, בהתאם לקצב הייצור של המפעלים בחו"ל.

אדלשטיין בישר כי הצפי הוא שבמהלך החודש וחצי הקרובים יגיעו כל החיסונים ויינתנו לציבור. לדברי שר הבריאות, המטרה היא "שכל מי שירצה להתחסן יוכל לעשות זאת שלא יהיה אזרח אחד שירצה להתחסן ולא יהיה לו".

בנוגע להפרות ההנחיות אמר השר אדלשטיין: "נגיף הקורונה הוא לא רוכב אופניים. הוא יכול לעלות מהר בדיוק כמו שיורד מהר, אם לא נשבר ואם לא נדע לאכוף. יש פער בין ההחלטות הזהירות של קבינט הקורונה לבין מה שקורה בשטח, של הפרת הנחיות מצד מוסדות חינוך ועסקים. לכן, נביא לקבינט הקורונה הצעה להגדלת הקנסות באופן מחמיר. אי אפשר שמי שצדיק רע לו והאחרים טוב להם".

בכירים בממשלה אמרו מוקדם יותר כי כבר הערב תוסרנה ההגבלות מכל הערים האדומות, למעט שכונת רמת שלמה בירושלים.