"שעת נעילה"
"שעת נעילה"כאן 11

לאחר השידור אמש (שלישי) של פרק הבכורה של הסדרה "שעת נעילה", בנו של העיתונאי אורי דן מספר על אביו שהזהיר ממלחמה וחטף עלבונות.

"שעת נעילה" מביאה את ימי הקרבות הקשים של מלחמת יום הכיפורים, בהפקת ענק שטרם נעשתה כמותה בישראל.

אורי דן היה עיתונאי "מעריב" בשנת 1973. בחודש אפריל אותה שנה, כחצי שנה לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים, הוא פרסם כתבה בעיתון תחת הכותרת "סאדת מבשל מתיחות בינלאומית".

"נשיא מצרים עלול לנצל את שנת ה-25 לעצמאות ישראל לפתיחה באש, כדי להקנות תאוצה חדשה למשבר", כתב דן. הוא דיווח כי "באחרונה פעלה בחשאי רכבת אווירית בין מצרים לבין לוב", והעלה את האפשרות כי הדבר מוביל למתיחות שמבשל נשיא מצרים דאז, אנואר סאדאת.

בחודש מאי 1973 פרסם דן כתבה נוספת תחת הכותרת "שכרונו המלחמתי של סאדאת", וציין: "הוא עלול להתפתות למלחמה שכן הוא מאמין בכוחו של צבאו וביכולתו".

"שתי כותרות של אבא שלי, שחור על גבי לבן", כתב בחשבון הטוויטר שלו אורון אורי, בנו של דן. "'מעריב', אפריל ומאי 1973. התייחסו לאבי ז"ל כאל 'נביא זעם', כ'עוכר מסיבות'. היתה אפילו אחת כזו, ספציפית, יומולדת בבית של חברים. שבועיים לפני המלחמה. חרב אותה לגמרי. בעלי המסיבה, ביקשו שלא יבוא יותר".

לדבריו, "אבא שלי, לא הפסיק לדבר, להזהיר, לכתוב. כל זה, כשאנחנו מעבר לים, בשליחות 'מעריב' בבריסל. העורך הראשי, אריה דיסנצ'יק, שאהב אותו נורא, חשב שהוא משוגע. אבא לעומתו הגיע ארצה ואמר לו - 'אני חוזר ארצה עם המשפחה. תהיה מלחמה, ומקומי כאן! אם אתה רוצה, תפטר אותי'".

הוא הוסיף, "נחתנו בארץ ב-31/8/1973. ההמשך ידוע. בתום המלחמה, פנה אבא לדיסנצ'יק ושאל אותו, 'נו, ועכשיו, מי המשוגע?!'". החברים מאותה מסיבה, התנצלו בפניו".