לימודים
לימודיםצילום: istock

ברוב מוסדות הלימודים הלמידה מתנהלת מרחוק דרך הזום, מערכת החינוך המורים, ההורים והתלמידים מנסים לעשות כל שביכולתם כדי לשמור על שגרת לימודים ככל האפשר, אך יש לא מעט תלמידים שאופי הלמידה הזה מהווה קושי גדול בעבורם.

לתלמידים רבים הישיבה בכיתה והאינטרקציה החברתית משמעותיים מאד עבורם ודווקא הלמידה מרחוק עלולה ליצור אצלם פער הלימודי וקושי לימודי גדול יותר.

יש מי שזיהו את הקושי הזה והחליטו שלמרות הקורונה הם לא יושבים על הגדר ונותנים מענה לכל דורש. בגרעין החינוכי 'אורות נתניה' הקימו חמ"ל קורונה כדי לדאוג שאף ילד לא יישאר מאחור.

מנהל הגרעין, ישראל פרל מספר, "ישנם תלמידים שלא מוצאים את עצמם בשיעורים הכלליים של כל הכיתה בזום. הלמידה מהבית מערימה קשיים - למורים קשה יותר לזהות תלמידים שלא מרוכזים ולשלוט בצורך של כל ילד.

מקצועות הליבה חשבון אנגלית שפה ועוד בנויים נדבך על נדבך ותלמידים רבים לא מצליחים להתקדם לימודית, מדובר בלימוד רווי בהפרעות, מה שעלול ליצור פער גדול וחשש אצל התלמידים. הקורונה בע"ה תעבור אבל הנזקים יישארו, התלמידים שיחזרו לבית הספר עלולים להיות בפער גדול מדי בחלק רחב מהמקצועות, החמ"ל הוקם כדי לתת מענה לצורך הזה".

החמ"ל בפיקודה של אילנית קריין והודיה וקנין מונה כ-15 בנות שירות אידאלסטיות שחזרו לשירות לאומי בהתנדבות מלאה על-מנת לייצר מערך שלם, מרמת יצור התכנים ודפי עבודה דרך הקמה של עמדות אישיות ללמידה מרחוק, שיבוץ תלמידות מכל רחבי העיר, מכל המגזרים, הפצה ופרסום וכמובן שיעור פרטי במקצועות הליבה להדבקת הפער.

בשבוע האחרון הבנות הספיקו להעביר קרוב ל-150 שעות לימודיות עם תלמידים ותלמידות בכיתות א-ג.

שירה, אמא לילד שהחמ"ל תרם לו רבות מספרת:

הבת שירות הסבירה בסבלנות והיחס האישי וההסבר פשוט גרם שהחומר יכנס לראש זה מרגש שיש בנות כאלו

פרל מסכם: "יש כאן מארג מדהים של אנשים, שההתגייסות שלהם, בהתנדבות מלאה, מביאה ברכה גדולה, דווקא הריחוק שהקורונה כופה עלינו, יוצרים חיבור וקירוב גדולים מאד של אהבה, אחדות ועשיית חסד והכל למען שמו באהבה.