מלוכדים- לראשונה בהיסטוריה רוב ימני בקונגרס הציוני העולמי

הקונגרס הציוני הל״ח (ה-38) שמתקיים השבוע, מביא עמו בשורה חשובה למחנה הלאומי. בקונגרס נקבעים בעלי התפקידים במוסדות הלאומיים (קק״ל, ההסתדרות הציונית, החטיבה להתיישבות ועוד) ולראשונה הוא מתקיים באופן וירטואלי.

מלוכדים - הפורום הלאומי בליכוד, הוביל בשנה האחרונה קואליציה פנים ליכודית להבאת הישגים משמעותיים למחנה הלאומי. ההסכם הקואליציוני שנחתם עם כלל מפלגות הימין כולל השפעה ואחיזה בקביעת המדיניות במוסדות. אנשי 'מלוכדים' חברו לח״כים מיקי זוהר ועמית הלוי ובסיוע של ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הצליחו להביא את מפלגת השלטון לדרוש תפקידים ביצועיים שיסייעו לקידום ההתיישבות בנגב, בגליל וביו״ש.

דוד צביאל, יו״ר פורום מלוכדים אמר לערוץ 7 כי ״לראשונה בהיסטוריה, יש רוב ימני בקונגרס הציוני העולמי שנובע ממספר גורמים ובהם גודלו של גוש הימין בכנסת (כל מנדט שווה שני צירים בקונגרס). גורם נוסף הוא התחזקותם של הארגונים הימניים שגדלו בחו"ל. ההצבעה שתתקיים בקונגרס תצביע בצורה גורפת על הכיוון אליו ילכו הגופים הלאומיים ב-5 השנים הבאות - התקציבים והמשאבים שיופנו לפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל והמשך פיתוחה ושגשוגה של מדינת ישראל.״