לימור לבנת
לימור לבנתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני מתקשה להאמין שחברי הכנסת אריאל קלנר, עמית הלוי ושלמה קרעי? (אין לי סבלנות אפילו לתייג אותם), בעלי השקפת עולם הזויה הרואה את האישה כחפץ של בעלה ברוח של ימי הביניים, מייצגים את הליכוד. למה שלא תצטרפו לסמוטריץ׳? מה לכם ולליכוד הליברלי והנאור שהיה פעם? אללי".

את המילים הקשות האלה כתבה שרת החינוך לשעבר מטעם הליכוד לימור לבנת, בגינוי על הצבעת מספר חברי כנסת בליכוד נגד הצעת החוק המאפשרת לביהמ"ש להורות על עצירת ''אלימות כלכלית'' במשפחה.

לבנת סיפרה מדוע החלטת הליכוד לטענתה, שגויה וחשוכה: "גם אסנת מארק מצטרפת למיזוגניות ולחשכה הזאת. אני נכלמת, אני לא מסוגלת לפרש את האנשים האלה. אני לא יכולה להבין את האמירות האלה. מדובר כאן בחבורת אנשים שחיים בחשכת ימי הביניים והם אנשים שהשנאה שלהם לבתי המשפט היא כזאת שהם לא רואים בעיניים. האם זו עדיין התנועה שלי?".

בהמשך דבריה, האשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרדור המצב בליכוד: "נתניהו נותן לזה יד, אלה אנשים שתומכים בו בצורה עיוורת, לא מותחים עליו ביקורת בשום דבר ועניין. נתניהו ממנה אנשים שהוא יודע שהם יהיו נאמנים לו והוא יודע שהם יעשו כרצונו.

''זה לא נתניהו שהכרתי, משנת 2015 נערך אצלו שינוי עצום, והוא נלחם על חייו והוא בהחלט גורם לנזקים גדולים לחברה הישראלית. מאוד יכול להיות שתם עידן נתניהו ויהיה לו קשה מאוד לנצח".