גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהוצילום: Oren Ben Hakoon

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ המשיכו היום (רביעי) את חילופי המהלומות סביב תקציב המדינה.

תחילה קרא נתניהו למפלגת כחול לבן: ''בעת הזאת של מגיפת הקורונה אני קורא לכחול לבן להפסיק עם הספינים, לחזור לאחדות ולעבוד איתנו למען אזרחי ישראל''.

השר גנץ, יו''ר כחול לבן, הגיב: ''ראש הממשלה, אם אתה באמת רוצה לעבוד עבור אזרחי ישראל - תוכיח. תביא תקציב מדינה, אפשר למנות בכירים למשרות מפתח שיקדמו את ישראל בהליך ראוי ונקי אותו אתה תוקע כבר 4 חודשים. אז ורק אז נוכל לעבוד עבור אזרחי ישראל. ועכשיו מכל הלב, מזל טוב ליום הולדתך''.

מוקדם יותר הבוקר תקף שר האוצר ישראל כ"ץ: "מפלגת כחול לבן ירדה לשוליים. אחרי שהם העבירו את החוק המטופש שקובע שעד 23 לדצמבר צריך להעביר את תקציב 2021, הם נאבקים על סיפורי לילה ולילה".

לדבריו, "ראש הממשלה ויתר על אופציה פוליטית תמורת שיקול ממלכתי. אם מעבירים את תקציב 2020 אין יציאה לבחירות בדצמבר".

אמש דחה כ''ץ את דבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, ולפיהם ישנם שיקולים פוליטיים בלוח הזמנים להכנת תקציב המדינה. ''דבריו אינם משקפים את עמדת משרד האוצר, שמקדם את תקציב 21 בהתאם ללו״ז שפורסם ומשיקולים מקצועיים בלבד''.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לסוגיית התקציב בראיון לרשת כאן ב', ורמז כי יבדוק אפשרות להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "כל המשאבים של האוצר ושל מדינת ישראל צריכים ללכת לתכנון תקציב 2021 ולקידומו. לא באתי לשרת את נתניהו, באתי לשרת את אזרחי ישראל", הוסיף גנץ.