ח"כ איילת שקד
ח"כ איילת שקדצילום: חזקי ברוך

יו"ר סיעת ימינה חברת הכנסת איילת שקד הודיעה בצהריים (רביעי) כי ההצבעה על הקמת ועדת החקירה לבדיקת ניגודי עניינים במערכת המשפט תידחה בשבוע ימים, במטרה לנסות לגייס לה רוב.

''על רקע דיאלוג עם גורמים בליכוד, אנחנו דוחים את ועדת החקירה לבדיקת ניגודי עניינים במערכת המשפט בשבוע, על מנת לנתק אותה מסוגיית הצוללות ולנסות לגייס רוב להצעה", אמרה שקד.

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) הסביר במליאה, "ימינה הסירו את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מערכת המשפט כדי שלכחול לבן לא יהיה תרוץ להצביע נגד ועדת החקירה לצוללות. עכשיו לא צריך להגן יותר על מערכת המשפט. לא צריך לוותר על ועדת חקירה אחת כדי למנוע הקמת ועדת חקירה אחרת.

‏אם בטחון מעל הכל אז כולל מעל השיקול הפוליטי המיידי. אין לכם שום תרוץ להצביע נגד ועדת חקירה פרלמנטרי לנושא הצוללות. יש לכם שעה עד להצבעה כדי לדון ולעשות את המעשה הנכון".

בשעות אחר הצהריים תצביע הכנסת על הצעת מרצ ויש עתיד להקים ועדת חקירה לבדיקת פרשת הצוללות. בליכוד ובכחול לבן יצביעו נגד ויפילו את ההצעה.

ההצעה להקים ועדת חקירה לבדיקת ניגודי עניינים במערכת המשפט היתה אמורה לעלות גם היא להצבעה, אולם כאמור הוחלט לדחות את ההצבעה בשבוע על מנת לגייס לה רוב של תומכים מקרב חברי הכנסת.

כזכור, בחודש שעבר דחתה מליאת הכנסת את הצעתו של ח''כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים. 47 התנגדו להצעה לעומת שישה תומכים. חברי הכנסת מש"ס הצביעו נגד ההצעה, אלו של יהדות התורה נעדרו. מלבד חברי הכנסת שלמה קרעי ואריאל קלנר, חברי הליכוד לא נכחו בהצבעה.