אביגדור ליברמן: הרב צבי יהודה קוק תרם כסף לליגה נגד כפיה דתית

אנחנו בישראל ביתנו מאמינים בעקרון של "חיה ותן לחיות", לכן אני הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק אבל אנחנו לא מסכימים לכפיה דתית ולכן לא יכול להיות שהשלטון המרכזי יסגור חנויות בשבת באשדוד, ראש פינה ואילת. זהו העקרון של התנועה הלאומית כולה.

אני פונה גם לחברי בליכוד, אתם לא יכולים להיות מפלגה חצי חרדית ופונה גם לימינה והבית היהודי. אני רוצה להזכיר לכם, ב- 1950 נפתחה ליגה נגד כפיה דתית. הראשונים שהצטרפו היו ערי ז'בוטינסקי, בנו של זאב ז'בוטינסקי והרב צבי יהודה קוק שתרם גם כסף לליגה נגד כפיה דתית. אנחנו מבקשים להתנהל בשכל ולתת לכל אדם אפשרות להתבטא.

אנחנו חושבים שחוקי עזר נועדו בדיוק בשביל זה. אגב, אחד התומכים הנלהבים בחוק הזה הוא חבר בכיר בליכוד, יו"ר המרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ששם את עצמו מועמד ליו"ר תנועת הליכוד.

אין שום סיבה שאנחנו לא נלך באותה דרך של מייסדי המדינה הזו ולא יכול להיות שנקבל תכתיבים בכל הנושאים. אני פונה לסמוטריץ' ולפרץ, לא יכול להיות שאנחנו מבקשים שכל רבני העיר יוכלו לגייר ומי שמונע את זה הן הסיעות החרדיות.

יש רב עיר שהוא לא אורתודוקסי? לרב עירוני יש זכות לקבור, לחתן, לערוך בר מצווה, בת מצווה, לאשר כשרות. רק זכות אחת לקחו ממנו את האפשרות לערוך גיור.

יש פה כפייה דתית שהיא בלתי נסבלת ומי שמכשיר אותה בניגוד לכל האידאולוגיה ולכל העקרונות, לצערי הם נציגים של הבית היהודי, ימינה וגם של תנועת הליכוד, ואני מציע - תחזרו למקורות.

וכל חברי בליכוד, מי שמחפשים את עמדתו של ז'בוטינסקי בנושא דת ומדינה, תקראו את הספר של בנו "אבי" ותבינו מה העמדה של תנועה לאומית בנושא דת ומדינה.