טיפול
טיפולצילום: istock

במסגרת פרוייקט 252 העביר אליחן אמיתי, עובד סוציאלי קליני ומטפל מיני הרצאה בנושא 'חששות מנישואין'.

"לפעמים בנים ובנות כבר מכירים מישהו או מישהו וטוב להם אבל קשה מאוד לקבל את ההחלטה. בשלבים מוקדמים יותר יש פעמים שנמנעים מהיכרות מחשש מההמשך", מסביר אמיתי את מטרת ההרצאה.

כשנשאל מה המשמעות של להיות 'מטפל מיני' עבור ציבור דתי עונה אמיתי, "בשנים האחרונות יש הרבה התעוררות ועיסוק בנושאים הללו באופן שמתאים לציבור הדתי. זה נושא שהוא מאוד תלוי תרבות וחברה. אני למדתי בארגון שנקרא 'בקדושה' שעושה את כל ההכשרה בצורה הכי מקצועית לצד ליווי הלכתי ולימוד של כל הסוגיות לפי דעת התורה. יש צורך בעיסוק בתחומים האלה בציבור הדתי והחרדי, על ידי אנשים שחשוב להם שהטיפול ייעשה באופן הכי מקצועי מחד ובאופן שתואם את התורה מאידך. לעסוק בנושאים הללו מתוך גישה רוחנית זה הדבר הנכון".

להרשמה לפרוייקט 252 לחצו כאן

"אני מטפל בעיקר בגברים סביב גילאי ה-20. חלק ניכר מהם רווקים אבל יש גם נשואים. בתחום הזה יש שני נושאים מרכזיים: בעיות תפקוד ונושאים כלליים יותר כמו חשש מיצירת קשר והתלבטויות בנושאי צניעות/מיניות שמפריעים לאדם בחייו", הוא מוסיף.

לדעתו, הבושה מיותרת כשיש אפשרות להיעזר באדם מקצועי שמחזיק בהשקפת עולם דומה. "אם מישהו מרגיש שמשהו מפריע לו בהתנהלות חייו, כדאי לפנות לטיפול. אולי בתחומים האלה יותר קשה לפנות כי אם כל טיפול מחייב רגישות ודיסקרטיות, בטיפול כזה צריך על אחת כמה וכמה. אדם שחי על פי התורה רוצה שאיש הטיפול שהוא פוגש יאמין בעולם הערכים שלו, אחרת המסקנות יכולות להיות שונות לחלוטין. בהרבה מאוד דברים זה מאוד יעיל ועוזר".

"כדוגמה, היה בחור שהיה לו קשה מאוד ליצור קשה עם אנשים. הוא הלך והסתגר. מסביבו אמרו לי שמדובר ברצון מאוד חזק לנישואין, אבל הטיפול עסק בכלל בקשר שלו עם אנשים באופן כללי. עם הזמן הוא הפך להיות יותר פתוח ונינוח לייצר קשרים עם אנשים וממילא גם עם נשים", הוא מוסיף.

אליחן אמיתי
אליחן אמיתיצילום:עצמי

אליחן אמיתי עוסק מעבר לטיפול מיני גם בתחומים נוספים. "אני עוסק בטיפול גם בכמו יחסי הורים וילדים וקושי באינטרקציה באופן כללי. אני מטפל בגישה 'פסיכו דינאמית' ולעתים יש שילוב של כלים התנהגותיים".

אליחן הוא מאמן בנבחרת המאמנים של פרויקט 252.


לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות לאליחן אמיתי 054-457-4814 או בדוא"ל: [email protected]