ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

סקר חדש שנערך על ידי האסטרטג והסוקר הבכיר ג'ים גרסטיין בעבור שדולת הג'יי סטריט, בקרב מדגם מייצג של 600 בוחרים יהודים בפלורידה ו-710 בוחרים יהודים בפנסילבניה, מצא כי ג'ו ביידן מוביל על הנשיא טראמפ בפנסילבניה בהפרש של 70% מול 25% ובפלורידה בהפרש של 68% מול 28%.

פלורידה ופנסילבניה הן שתיים מהמדינות המרכזיות שהתוצאה בהן תכריע את הבחירות.

"המצביעים היהודים בפלורידה ובפנסילבניה דוחים את סדר היום הפנימי והבינלאומי של טראמפ ותומכים בביידן במספרים גדולים במיוחד", אמר ג'ים גרסטיין והוסיף, "התמיכה בביידן בקרב היהודים היא הגדולה ביותר מאז בחירתו של הנשיא אובמה ב-2008".

רק 6% מהיהודים בפלורידה מציינים את ישראל כאחד מהנושאים המרכזיים בעבורם, כשהם חולקים עם רוב האמריקאים את נושא הטיפול במגיפה כנושא החשוב ביותר עבורם ולאחריו שירותי הבריאות והמצב הכלכלי.

גם בנושאי חוץ, תומכים רוב היהודים במדיניות המוצעת על ידי ביידן והמפלגה הדמוקרטית. בשאלה על כניסה מחודשת להסכם הגרעין עם איראן נרשמו 64% תומכים מול 27% בפלורידה. לגבי הסכם שלום ישראלי פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות נרשמו 64% תמיכה מול 16% בפלורידה.

לשאלה בדבר זהות המועמד שייאבק טוב יותר באנטישמיות ובעליונות הלבנה, רוב מוחץ של 75% מהנשאלים בפלורידה ענו שביידן, לעומת 20% בלבד שסברו שטראמפ עדיף בנושא.

"לא משנה כמה פעמים יחזור טראמפ על הסיסמא שהוא 'הנשיא הכי פרו ישראלי מעולם', הוא ממשיך לעמוד מול גל עצום של התנגדות בקרב היהודים האמריקאים בפלורידה, פנסילבניה וברחבי ארצות הברית. השינוי היחיד שיצר טראמפ בכוונות ההצבעה של יהודי ארצות הברית, הוא ירידה משמעותית באחוזי התמיכה בו, ביחס לבחירות-2016", אמר נשיא ג'יי סטריט, ג'רמי בן עמי.

עדינה ווגל אילון, מנהלת השדולה בישראל הוסיפה, "העובדה שמדובר במספרים כה חד משמעיים, גם בשתי המדינות הללו, שנתפסות כמדינות עם אוכלוסייה יהודית שמרנית יחסית, מעידה על גודל השבר בין יהדות ארצות הברית לנשיא טראמפ".