מסגד אל אקצא
מסגד אל אקצאצילום: Nati Shohat/FLASH90

עבד אל-האדי אל-אר'א, מנכ"ל משרד ההקדשים (ווקף) והעניינים הדתיים, קורא לאומה הערבית והאסלאמית לדחות לעסקת המאה, לגנות את הנורמליזציה עם "הכיבוש הישראלי" ולהתנגד לפעולות הנורמליזציה בירושלים ובמסגד אל-אקצה ולהימנע מלבקר בעיר אלא באמצעות מחלקת ההקדשים והתושבים המקוריים של העיר.

בהסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולבחריין סוכם על הסדרת ביקור תיירים ממדינות אלה בירושלים המזרחית ובמסגד אל-אקצה לצורך פולחן דתי.

בדברים שנשא בישיבה של המדינות החברות בארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (רביעי), אמר אר'א, כי "האויב הציוני שמפקיר את הדם של עמנו, הורס את הבתים המספקים ביטחון על ראשיהם, הורס מסגדים וגונב אדמות פלסטיניות במסגרת התוכנית המכונה עסקת המאה, מייצג את צורות הטרור הגרועות ביותר".

הוא גינה את הזדרזות אחדות מהמדינות האסלאמיות לנרמל את היחסים עם "האויב הבוגדני" וללחוץ את ידו "המגואלת בדם של ילדים חפים מפשע". לדבריו, יום יבוא והם יבינו שעשו מקח טעות במדיניותם.

הוא ציין, כי אויבי האסלאם פועלים בזדון להוציא דיבת האסלאם ולייחס לו דברי כזב, ובה בעת שיבח את נשיא טורקיה על עמדותיו התומכות באומה האסלאמית והמרתיעות את אלה המנסים לפגוע בנביא מוחמד ובאסלאם.