מנור סולומון הערב. כוכב נולד
מנור סולומון הערב. כוכב נולדצילום: רויטרס

כוכב נולד. עד לפני שנה וחצי עוד שיחק מנור סולומון הצעיר במכבי פתח תקווה מהליגה הלאומית, הערב (רביעי) סולומון הצעיר, מי שנחשב לכישרון הגדול הבא בכדורגל הישראלי ולמי שעתיד להוביל את נבחרת ישראל להישגים רבים, עשה דבר שמעטים עשו לפניו כשכבש מול אלופת אירופה ריאל מדריד בניצחון עליה בתוצאה 3:2.

סולומון שערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה בנובמבר 2016, לפני ארבע שנים בלבד, עשה מאז כברת דרך ארוכה שכללה שער בכורה בבוגרים בינואר 2017 מול בני יהודה וכניסה לרשימת "50 הכדורגלנים המבטיחים באירופה" שפירסמו בארגון הכדורגל האירופי, אופ"א.

זה גם מה שעזר לסולומון הצעיר לקבל חוזה עתק ומבטיח אצל קבוצת הפאר האוקראינית שחטאר דונייצק, וסכום העברתו נחשב לשלישי הכי יקר של שחקן ישראלי והשני בגובהו אי פעם ישירות מהליגה הישראלית.

ב-14 בפברואר ערך סולומון את הופעת הבכורה שלו אצל האוקראינים, כשעלה לשחק בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, מפעל הכדורגל השני בחשיבותו באירופה.

את שער הבכורה שלו במפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה, מפעל ליגת האלופות, כבש סולומון ב-1 באוקטובר 2019, לפני שנה פחות 21 יום כשהבקיע בתוך תוספת הזמן את שער הניצחון מול קבוצת הפאר האיטלקית אטאלנטה באצטדיון סן-סירו. השער הזה הפך את סולומון לשחקן הישראלי הצעיר ביותר שכובש בליגת האלופות כשהוא עושה את זה בגיל 20 ן-69 ימים בלבד.

נגמר? ממש לא. זה רק התחיל. אחרי שכבש גם מול מנצ'סטר סיטי הגדולה, הערב סולומון הצעיר עשה היסטוריה כשניצח את ריאל מדריד הגדולה, אלופת אירופה, במחזור הראשון של שלב הבתים בליגת האלופות.

היה זה בדקה ה-41, כשסולומון הצעיר שעלה בהרכב הפותח של האוקראיניים, היתל במרכז המגרש וחלף בקלות על פני שני מגנים בדרך לחילופי מסירות עם חברו לקבוצה, הברזיאלי טטה שבישל בעקב לסולומון את השער השלישי לזכות שחטאר, בהצגה הגדולה ביותר שנראתה במפעל האירופי היוקרתי בשנים האחרונות.

שחטאר ירדה להפסקת המחצית עם יתרון מבטיח של 3 שערים. ריאל ניסתה בכל כוחה לחזור מהפיגור הגדול וגם כמעט שהצליחה, אך לבסוף נוצחה בתוצאה 3:2, במה שנחשב לסנסציה הגדולה ביותר בליגת האלופות בשנים האחרונות כשאלופת אירופה מפסידה כבר במחזור הראשון של העונה - ליריבה חלשה ממנה בהרבה על הנייר שבכלל חסרה 9 שחקנים שנדבקו בנגיף הקורונה. עד כדי כך סנסציה.

זהו אמנם לא ההפסד המפתיע הראשון של ריאל מדריד העונה, כשרק במחזור שעבר בליגת העל הספרדית, ה'לה-ליגה', הובכה ריאל גם כן באצטדיונה הביתי, ורשמה הפסד בכורה העונה ועוד מול העולה החדשה קאדיס. ללא הקפטן סרחיו ראמוס, מרטין אודגור ודני קרבחאל, ריאל לא יכלה למנור סולומון הישראלי ולחבריו והיא רושמת את הפסדה הראשון העונה בזירה האירופית והמפתיע מכולם עד כה.

סולומון מצטרף ברשימת ההיסטוריה אל מי שכבר כבש גם הוא מול ריאל מדריד, שחקן העבר יוסי בניון שעשה זאת במדי ליברפול האנגלית עם שער נגיחה גדול. האם נמצא היורש ליהלום מדימונה?