מנהל המודיעין הלאומי ג'ון רטקליף
מנהל המודיעין הלאומי ג'ון רטקליףPhoto: reuters

ראשי סוכנויות המודיעין בארצות הברית אמרו הלילה (חמישי) כי רוסיה ואיראן מנסות להתערב בבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד פחות משבועיים.

מנהל המודיעין הלאומי ג'ון רטקליף אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ה-FBI כריס ריי כי שתי המדינות השיגו בנפרד מידע ממאגר הבוחרים האמריקני.

לפי הבכירים, איראן שלחה מיילים מזויפים שנועדו לאיים על הבוחרים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא המכהן דונלד טראמפ. ראשי הסוכנויות הזהירו כי מדינות זרות שיתערבו בבחירות ישאו בתוצאות וישלמו את המחיר וקראו לבוחרים שלא לחשוש להצביע.

"יש לנו אימות לכך כי מידע מסוים על בוחרים רשומים הושג על ידי איראן וגם על ידי רוסיה, בנפרד", אמר רטקליף. "ראינו כבר שאיראן שולחת מיילים מזויפים שנועדו להפחיד מצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא דונלד טראמפ".

הוא הוסיף כי "נתונים אלו יכולים לשמש גורמים זרים כדי לנסות ולהעביר מידע כוזב לבוחרים, ובכך הם מקווים לגרום לבלבול, לכאוס ולערעור הביטחון של הבוחרים בדמוקרטיה האמריקנית".

מסיבת העיתונאים נערכה לאחר שמצביעים דמוקרטים בלפחות ארבע מדינות, בהן פלורידה ופנסילבניה, קיבלו מיילים מאיימים כביכול מארגון הימין הקיצוני Proud Boys, בהם הוזהרו כי "נבוא אליכם ונשיג אתכם אם לא תצביעו לטראמפ".

בתוך כך, הנשיא לשעבר ברק אובמה השתתף הלילה בפעם הראשונה בעצרת בחירות של סגנו לשעבר, ג'ו ביידן שהתקיימה במדינת פנסילבניה.

אובמה תקף בחריפות את הנשיא טראמפ וטען כי הוא אינו מסוגל להתייחס ברצינות לתפקיד הנשיא.

"זוהי לא תוכנית ריאליטי, זו המציאות עצמה ועל כולנו לחיות עם ההשלכות", אמר אובמה, שקרא לתומכיו של ביידן לא להיות שאננים למרות הובלתו בסקרים. "איננו יכולים להרשות לעצמנו עוד ארבע שנים כאלה".