גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: המשרד להגנת הסביבה

בצה"ל חושדים כי אנשי צבא חדרו למאגר הבדיקות האפידמיולוגיות והדליפו את התיק של השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, כך נחשף הבוקר בכאן ב'.

החשד בנושא עלה במהלך ביקורת שביצע משרד הבריאות במפקדת אלון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חריג וחמור. הנושא יתוחקר באופן מעמיק על ידי מפקד פיקוד העורף. לאחר סיום התחקיר ובהתאם לממצאיו יינקטו צעדים פיקודיים נגד המעורבים".

השבוע הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה על הפסקת הבדיקה שנערכה בעניינה של השרה גמליאל, משום שעל אף שהיא דיווחה שהתפללה בטבריה, תוכנת המחשב הזינה שהיא הייתה בתל אביב משום ששם היא גרה.

בדיקת היועמ"ש בעניינה של השרה גמליאל נפתחה לאחר שבמסגרת פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נטען, כי השרה גמליאל, שנדבקה בקורונה, הפרה את ההגבלות המחמירות שחלו בתקופת יום הכיפורים, וכן לא מסרה אמת בדיווח למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. הטענה האחרונה, החמורה יותר, נבחנה ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

במסגרת בדיקה שנערכה ע"י יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לשרה גמליאל.

לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ועמית מררי.

היועץ המשפטי לממשלה קיבל את ההמלצה וקבע כי הממצאים שהוצגו בפניו מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן, ולפיכך, אין עילה להמשך בדיקה בנושא.

גמליאל הפרה את הנחיות הסגר כאשר שהתה ביום כיפור בטבריה בשעה שהיא מתגוררת בתל אביב. לאחר מכן התגלה כי היא נדבקה בקורונה.