מתנדבי הקורונה
מתנדבי הקורונהצילום: דוברות

בעקבות הצורך הגובר בסיוע רחב במחלקות הקורונה ברחבי הארץ החליטו בתנועת בני עקיבא להקים מערך מתנדבים ארצי חדש שיפעל במחלקות הקורונה.

בתנועה זיהו כי קיים פוטנציאל משמעותי להתנדבות בקרב בוגרי התנועה ורבים מהציונות הדתית שהחלימו בחודשים האחרונים מקורונה. בעקבות זאת, התנועה החליטה ליצור מאגר שיופעל ע"י אגף הגשמה, תנועת הבוגרים ומחלקת מפעלים בתנועה כשאלו ינתבו את הפונים לבתי החולים השונים.

התנועה פנתה למשרד הבריאות וסוכם על שיתוף פעולה רחב על מנת לשלב את כל המעוניין בהקדם בפעילות במחלקות. הקשר מתנהל, בין היתר, ע"י מזכ"ל התנועה יאיר שחל שחבר בשבועות האחרונים בצוות המומחים המייעץ לפרופ' רוני גמזו.

התנועה פרסמה קול קורא והקימה מוקד פניות מיוחד כאשר עד עתה התקבלו כבר פניות רבות. במקביל החלה בניית המערך מול בתי חולים שונים. מאחר שמספר הפניות הרב ביותר הגיע מאזור המרכז סוכם כי תחילת הפעילות תתקיים בבית החולים שיבא תל השומר.

הפעילות יצאה לדרך כאשר עשרות מבוגרי התנועה (מעל גיל 18) שהחלימו בחודשים האחרונים מקורונה החלו להתנדב במחלקות הקורונה בבית החולים. בין היתר עברו המתנדבים בתחילת השבוע בדיקות סרולוגיות ולמדו על הצרכים ועל אופי ההתנדבות בבית החולים.

לאחר סיום התהליך וקבלת האישורים שובצו המתנדבים במחלקות הקורונה השונות בבית החולים ע"פ צרכי המקום. במקביל, צפויים להתחיל את התהליך גם מתנדבים נוספים בבתי חולים בצפון ובדרום הארץ ובאזור ירושלים.

התנועה קוראת לכל מחלימי הקורונה ליצור קשר עם המוקד המיוחד ולקחת חלק במשימה החשובה.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל ציין, "אין ספק שאין אדם ששמח כששמע שנדבק בנגיף ושלא היה מאושר כמותו כשהתבשר על הבדיקה השלילית המיוחלת. אך אולי דווקא המחלה הזו בימים אלו קוראת לו לתת את חלקו במאבק הגדול של עם ישראל בימים אלו".

"זו ההזדמנות של רבים לבוא ולתרום את חלקם עבור אלו שזקוקים להם דווקא עכשיו- איש איש כפי יכולתו. המוקד שפתחנו נועד להקל על כל התהליך הבירוקרטי ולאפשר מסלול נגיש ומהיר להתנדבות במחלקות הקורונה", ציין שחל.