להקפיד. אילוסטרציה
להקפיד. אילוסטרציהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע העליה בתחלואה בארה"ב החרדית וסגירת מוסדות החינוך, מבהירים רבני ארה"ב כי למרות הסכנה הרוחנית הגדולה מהסכנה הפיזית של הקורונה, יש להישמע להנחיות הבריאות של השלטונות.

"הציבור החרדים לדבר ה' נמצאים במצב חמור ביותר. ראשית, עומדת בפנינו התפשטות המחלה ר"ל, ושנית עומדות בפנינו גזירות איומות של צמצום באי בית הכנסת וסגירת מוסדות התורה ביניהם מוסדות תשב"ר שעל הבל פיהם העולם קיים וגם לרבות מוסדות חינוך הבנות שבלעדיהם אין קיום לעמנו", כותבים חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב.

לדבריהם, יש לטכס עצה כיצד ניתן ללמוד ולקיים אורח חיים תורני, אך יש לעשות זאת תוך הכפפה לכללים הבריאותיים.

"הנה פשוט שצריכים לחפש כל מיני עצות אפשריות להמשך הלימודים כי הסכנה הרוחנית חמורה ביותר מהסכנה הגשמית ועם כל זה להשתדל בכל הכוחות לציית לחוקי הממשלה ולכללי שמירת הבריאות המומלצים על ידי הרופאים המומחים".

בדבריהם התריעו שלא לצאת להפגין נגד ההנחיות. "וכל שכן שאין להתגרות למחאות ולהתפרעויות נגד הממשלה שגרמו לחילול השם נורא ר"ל".

"מחובתנו בשעה זה להתפלל לזעוק ולהריע על צרה זו כמו על כל צרה שלא תבוא על הציבור כמבואר ברמב"ם ריש הלכות תעניות עד שיתעשת ה' מחרון אפו כלפי עמו".

את מכתבם סיימו: "ויה"ר שיקובלו תפילותינו ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו, ושישלח הקב"ה ממרום רפואה שלימה לחולי עמינו ושתתרומם קרן התורה והחינוך הטהורה, ונזכה שישמע קול יעקב בוקע מבתי כניסיות ומבתי מדרשות ושנראה בישועתם של ישראל בכלל ובפרט בב"א".