סמוטריץ': 20 אלף תושבי המאחזים הם אזרחים לא סוג ב'

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ', השתתף הבוקר (חמישי) בסיור השדולה בגוש עציון והתייחס לאתגרים בהם עסק הסיור.

"הסיור הזה חשוב", פתח סמוטריץ', "יש כאן 19 חברי כנסת שזה כוח גדול. הח"כים יסיימו את היום הזה עם הבנה מאוד ברור עם האתגרים שעומדים בדרך להסדרה של ההתיישבות הצעירה, זה קריטי אסטרטגית, אנחנו רואים מה זה עושה למפה, וזה קריטי ברמת זכויות האזרח במובן הכי בסיסי של המילה. 20 אלף מתיישבים גרים בנקודות האלה והם לא אזרחים סוג ב'"

"אני מקווה שמהסיור הזה חוזרים לכנסת מפעילים את כל הכוח שאפשר בחלון הזמנים שעוד יש עם ממשל טרמפ בתקווה שימשך אבל גם אם לא יש עוד חודשיים-שלושה, ומצליחים להסדיר כמה שיותר מהיישובים האלה", הוסיף.

לשאלה האם הנוכחות של חברי כנסת רבים בסיור היא עדות לבחירות הקרבות השיב ח"כ סמוטריץ', "יכול להיות שאנחנו לקראת בחירות בלי קשר לזה, סתם כי הממשלה הזאת לא מתפקדת. הייתי ארבע שנים יו"ר השדולה בכנסת ה-20, היו סיורים בלי בחירות, בסוף טוב מראה עיניים ומי שבא לפה לכמה שיותר יוצא הרבה יותר מחובר ושולט הרבה יותר טוב בחומר והרבה יותר מגויס ואני חושב שזאת האחריות שלנו לעשות מה שאנחנו יכולים כדי להסדיר כמה שיותר".

על ההתעסקות בהתיישבות בזמן הקורונה, "יש דחוף ויש חשוב. צריך להתעסק בדחוף, ואסור בשום פנים ואופן להסיט את החשוב הצידה בטח אם אנחנו בחלון הזדמנויות עם ממשל אמריקאי אוהד כשאף אחד לא יודע מה יקרה שם בעוד שבועיים. את החלון הזה חייבים לנצל".

בסיור משתתפים ראשי השדולה חברי הכנסת חיים כץ ובצלאל סמוטריץ' וכן חברי הכנסת גדעון סער, איילת שקד, מיכל שיר, עוזי דיין, יוסי טייב, משה אבוטבול, יצחק פינדרוס, ניר ברקת, אריאל קלנר, קטי שטרית, עמית הלוי, אוריאל בוסו, מתן כהנא, אופיר סופר ואבי דיכטר.