הדס שטייף
הדס שטייףצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במרכז הרפואי הדסה בירושלים מגיבים בחריפות לציוץ שפרסמה כתבת גלי צה"ל הדס שטייף, ולפיו בבית החולים מציעים תשלום למשפחות של נפטרים, בתמורה לכך שיסכימו לומר שהם נפטרו מנגיף הקורונה.

''כמה נמוך עוד המדיה המזוהה עם כתבים ידועים יכולה לרדת נמוך", נמסר מהדסה. ''הדס שטייף פרסמה ממש היום ידיעה שיקרית כאילו ומציעים למשפחות נפטרים לאשר שסיבת המוות היא קורונה תמורת תשלום, כאשר בית החולים מקבל על כל נפטר קורונה כסף מהמדינה.

''שיקרי, נמוך ומבזה את מי שאפילו מעלה זאת על הכתב. תתביישי לך הדס שטייף", נאמר בתגובת המרכז הרפואי.

כאמור, כתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף, פרסמה ציוץ תחת הכותרת "כמה באמת מתים מקורונה", והעלתה תהיות בנוגע לנתוני התמותה הרשמיים מקורונה.

"אנשים באמצע הדרך, מספרים את האמת", צייצה שטייף וסיפרה על שיחה עם בעלת בית קפה שסיפרה לה: "הגיס שלי היה חולה מאוד ונפטר בבית החולים בירושלים. קראו לאלמנתו. בקשו ממנה לחתום שהוא מת מקורונה, תמורת 70 אלף שקלים".

"למה? כי הם מקבלים 220 אלף שח מהמדינה על כל חולה שמת מקורונה. האלמנה סרבה", ציטטה שטייף את בעלת בית הקפה והוסיפה "יש המסכימים...".

הציוץ של שטייף זכה למתקפות עליה מצד רבים מגולשי הרשת, ולאחר זמן מה היא בחרה למחוק את הציוץ.

נציין כי בניגוד לטענות שונות שעלו בסיומו של גל הקורונה הראשון, נתוני התמותה העודפת החל מראשית הגל השני של הקורונה בישראל הם מובהקים.

כיום קיים קונצנזוס מלא בישראל כי מגיפת הקורונה יוצרת תמותה עודפת משמעותית וכי אלפי בני אדם שנפטרו בעקבות המגיפה היו ממשיכים לחיות עוד זמן ממושך אלמלא נדבקו בנגיף.

ביולי השנה נרשמה במדינת ישראל תמותה עודפת של כ-7 אחוזים, בחודש אוגוסט זינקה התמותה העודפת ל-16 אחוזים ואילו בספטמבר, מנתונים חלקיים בלבד, עולה תמותה עודפת של כ-16% שעשויה בהמשך לעלות עוד.

קצב הגידול האוכלוסייה השנתי בישראל (גידול טבעי + הגירה) עומד על כ- 1.6% מהאוכלוסייה, כך שמדובר בבירור בתמותה עודפת.

לפני מספר ימים הודה גם פרופ' יורם לס, מי שטען לאורך זמן שהמגיפה כלל איננה קיימת כי ישנה תמותה עודפת משמעותית בישראל שהיא תוצאה של מגיפת הקורונה.