דוד יערי
דוד יעריבאדיבות הקונפדרציה של הציונים הכלליים

סגן יו"ר הקונפדרציה של סיעת הציונים הכלליים, היזם דוד יערי, הביע שביעות רצון מחתימת ההסכם הקואליציוני בקונגרס הציוני העולמי, שננעל הערב.

"החלטנו להיכנס מתחת לאלונקה לטובת הציונות והערכים שאנו מאמינים בהם. כגוף א-פוליטי מרכזי הושטנו יד לימין וגם לשמאל וגם ויתרנו, ואנו שמחים שהשגנו הסכמה מקיר לקיר", אמר יערי. ''מגיע הרבה כבוד והערכה ליעקב חגואל המיועד לכהן כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית - על רוח הפיוס והפשרה שהוא הוביל. ואנו מקווים שקו זה יוביל את הקונגרס הציוני והמוסדות הלאומיים ב5 השנים הקרובות".

על פי ההסכם, סיעת הקונפדרציה של הציונים הכלליים תקבל את ראש המחלקה לנוער חלוץ ודור המשך, וכן את תפקיד סגן יו"ר קק"ל ללא שכר, שירכז את הקשר עם תנועות הנוער הציוניות.

סיעת הקונפדרציה של הציונים הכלליים מונה 33 צירים בעקבות הסכם האיחוד עם הנוער הציוני. בראש הקונפדרציה של הציונים הכלליים עומדים דוד יערי, ג'סי סולטניק וחבר הכנסת לשעבר דב ליפמן.

ליפמן מסר: "כבוד עבורי לחתום בשם הקונפדרציה של הציונים הכלליים על ההסכם הקואליציוני. הקונפדרציה מייצגת את אחדות העם היהודי ותמיכה במדינת ישראל. אני מודה לג'סי סולטניק ולדוד יערי על המנהיגות וההובלה".