בני גנץ ושר ההגנה האמריקני מארק אספר
בני גנץ ושר ההגנה האמריקני מארק אספרצילום: שמוליק עלמני

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (חמישי) בשיחה עם כתבים כי הסכמי שלום נוספים של ישראל עם מדינות ערביות יובילו לעסקאות נשק בינן לבין ארצות הברית.

''יש למדינות הללו כסף ורצון לשדרג את הצבא שלהן, ויש לארה"ב אינטרס למכור להן. היתרון שלנו יובטח", הדגיש הגורם.

לדבריו, "מתישהו סעודיה תתחיל לצאת מהארון", ותחתום גם היא על הסכם נורמליזציה עם ישראל.

הגורם העריך כי כבר בימים הקרובים תודיע סודאן על הסכמתה להצטרף לסדרת הסכמי השלום בין ישראל למדינות הערביות. "הכיוון הוא פתיחה של תהליכי נורמליזציה מול מדינת ישראל. הדבר צריך לקרות בימים הקרובים", אמר.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ סיים את ביקורו בוושינגטון, בו דן על הפיצוי שתקבל ישראל בעקבות עסקת מכירת מטוסי F-35 בין ארה"ב לאמירויות.

גנץ חתם בוושינגטון על הצהרה המבטיחה את המחויבות האסטרטגית של ארה"ב לשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במזרח התיכון, עשרות שנים קדימה.

גנץ שהגיע לביקור בזק בארה"ב, חתם עם מזכיר ההגנה אספר על ההצהרה במפגש בפנטגון. בסיום הפגישה אמר גנץ: "הובלנו בשבועות האחרונים דיונים חשובים שמבטיחים את המחויבות של ישראל לשימור עליונותה הביטחונית".

גנץ הוסיף: "אנחנו נכנסים לעידן של נורמליזציה במזרח התיכון, שתוכל לסייע מול התוקפנות האיראנית באזור. ביחד עם ארה"ב וידידותינו הוותיקות והחדשות, נבטיח שיתוף פעולה פורה. אני מבקש להודות לממשל האמריקאי ובפרט לידידי, מזכיר ההגנה אספר שקידם ביחד איתי את הנושא".