"הגיע הזמן לעשות סרטים יהודיים ציוניים"אלירן אהרון
יהודה ברקן בבית אל

השחקן והבמאי יהודה בארקן נפטר בשבת בגיל 75 בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

בארקן אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בסוף חודש ספטמבר, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. משפחתו ביקשה שלא לפרסם את דבר מותו בערב שבת על מנת לא לגרור לחילול שבת.

יהודה בארקן הוא אחד מגדולי השחקנים בישראל כשמאחוריו להיטים קולנועיים כמו "צ'רלי וחצי", "חגיגה בסנוקר" ו"אבא גנוב".

הוא נודע גם בזכות סרטי המתיחות המפורסמים שלו, בסגנון "מצלמה נסתרת", משנות ה-70 וה-80. בתחילת שנות ה-2000 חזר בתשובה ומאז מיעט להופיע בקדמת הבמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד "בשם כל אזרחי ישראל ויחד עם רעייתי שרה אני מבקש להביע תנחומים מעומק הלב למשפחתו של האיש שכולנו אהבנו יהודה בארקן ז״ל. יהודה אהב את העם ואת המדינה אהבה גדולה ושימח דורות שלמים של ישראלים בארץ ובעולם עם יכולות המשחק והקולנוע הכל כך מיוחדים ומלאי הכישרון שלו. הוא יחסר לכולנו מאוד".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד "יהודה בארקן היה באר של שמחה. שחקן ענק ועתיר גוונים, שהיה גם ענק רוח ושפע מנדיבותו אל כל אדם. אנחנו נשוב אל הנכסים שהותיר לתרבות הישראלית שוב ושוב ונזכור אותו באהבה רבה וחיוך. תנחומיי העמוקים למשפחתו", אמר.

השר עמיר פרץ ספד "אחד מגיבורי התרבות של מדינת ישראל עזב אותנו היום, הנגיף הכריע גם אותו. האיש ששימח וריגש כל כך הרבה אנשים לאורך דורות רבים ועם לכתו מותיר אחריו תחושת עצב עמוק. זכיתי להכיר את יהודה באופן אישי, בזכות אשתו שהיא בת שדרות, זכורות לי שיחותינו על מתן בסתר ואחדות העם. יהי זכרו ברוך".

חברו ושותפו זאב רווח מסר, "הידיעה על פטירתו של יהודה קשה מאוד עבורי. אני והמשפחה שלי חווים צער רב. אני מרגיש נורא משום שקיוויתי שהוא יעבור את הקורונה. יהודה היה בן אדם, פשוט בן אדם. הוא נפטר כצדיק בשבת. עשינו ביחד כמה סרטים שזכורים וילוו את עם ישראל בשמחה, הרבה שמחה. אנחנו נפרדים ממנו בכאב גדול. תכננו לעבוד ביחד שוב אחרי שיחלים. מעבר לכך שהיה שחקן נפלא, שתרם רבות לתרבות הישראלית, הוא היה בן אדם. היה תענוג גדול לעבוד איתו. יהי זכרו ברוך".

צפו: סיפור "האינדיק"
סיפור "ההינדיק" מתוך הסרט "סיפורי מעשיות של רבי נחמן" בכיכובו של יהודה ברקן והבמאי צבי פישמן.