יהודה ברקן
יהודה ברקןצילום: ערוץ 7

יהודה בארקן הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 75 אחרי יותר משלושה שבועות של מאבק במחלת הקורונה ואשפוז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

בארקן היה שחקן, במאי ומפיק, זוכה פרס מפעל חיים מהאקדמיה לקולנוע ישראלי, שבלט בשנות השבעים והשמונים בסרטי מתיחות וסרטי בורקס ובהם "חגיגה בסנוקר" ו"צ'רלי וחצי".

"אבא שלי, איך אני יכול לרשום עליך בלשון עבר?", כתב רועי ברקן, בנו, בחשבון הפייסבוק שלו. "איך אני יכול לחשוב על החיים שלי שאתה לא חלק מהם ? היית אבא מדהים, תמיד היית שם בשבילי ועדיין היית אבא גנוב של מדינה שלמה! היית הגיבור שלי והערצתי אותך".

"אבא, בא לי שתגיד לי שזה הכל מתיחה, בא לי לשמוע אותך צוחק ובא לי לחבק אותך. תשמור עלי מלמעלה אבא כי אני לא יודע איך בכלל להמשיך את החיים בלעדיך. תצחיק את כולם שם למעלה. אוהב אותך תמיד אבא ומתגעגע. ומבטיח לך שאדאג שתמיד ייזכרו כמה מדהים היית!".

הנשיא ריבלין ספד לבארקן: "יהודה בארקן שהלך מאיתנו אתמול היה באר של שמחה. שחקן ענק ועתיר גוונים, שהיה גם ענק רוח ושפע מנדיבותו אל כל אדם. אנחנו נשוב אל הנכסים שהותיר לתרבות הישראלית שוב ושוב, ונזכור אותו באהבה רבה וחיוך. תנחומיי העמוקים למשפחתו".

שר התרבות חילי טרופר ספד גם הוא לבארקן: "יהודה היה מהשחקנים הגדולים והמוכשרים שידעה ישראל. הדמויות אותן גילם והסרטים אותם ביים וכתב יישארו לנצח שזורים בתרבות הקולנוע הישראלית. בכישרון רב הצליח בארקן להכניס רגעי הומור ושמחה לכל בית ישראלי במהלך שנים ארוכות. תנחומיי הכנים לרעייתו, ילדיו ומשפחתו, הי זכרו ברוך".