בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי והפרשן הפוליטי עקיבא נוביק הקדיש את טורו הבוקר (ראשון) בעיתון "הארץ" לתדמית ההומופוב הקיצוני שדבקה ביו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולקשר בינה ובין המציאות.

לדברי נוביק, לסמוטריץ' אמנם תדמית של הומופוב אולם "במה מתבטאת בפועל עמדתו זו של סמוטריץ', שידוע בהיותו אחד הח"כים החרוצים והיעילים בכנסות האחרונות? התשובה היא: בלא כלום".

"כיצד זה שותק סמוטריץ' לנוכח ההשתוללות ההומואית בישראל? לנוכח מצעדי תועבה ומשכב זכור? התשובה היא שמדובר בהומופוב של נייר. תדמיתו זו היא פרי עבודה מיתוגית יעילה של יריבים פוליטיים", טוען נוביק.

בהמשך המאמר לא שוכח נוביק לציין את שותפותו של סמוטריץ' לפני 14 שנה ב"מצעד הבהמות", אך הוא מזכיר כי "מיומו הראשון בפוליטיקה הוא מתנצל על כך. למעשה, כבר בכתבה הראשונה על המצעד ההוא, ערב כניסתו לפוליטיקה, בינואר 2015, הגיב באומרו: אירגנתי את זה כשהייתי צעיר וטיפש. כעת אני מתחרט על כך".

"סמוטריץ' אינו ההומופוב האקטיבי ביותר בכנסת. זכויות הקהילה אינן תקועות בגללו, אלא בגלל המפלגות החרדיות. זה לא מפריע לכל המערכת הפוליטית לחזר אחריהן במרץ ובמרצ ולראות בהן שותפות פוליטיות לגיטימיות. מנהיג מפלגתו של סמוטריץ', נפתלי בנט, הוא דווקא אחד הפוליטיקאים הדתיים הכי ליברליים שהיו בכנסת. הוא תומך במתן זכויות לזוגות חד־מיניים, הגדיל את התקציבים המופנים לטובת הנוער גאה, התעמת עם רבנים כשסירב לדרישה המוטרפת לפטר יועצת לסבית, ועוד", הזכיר נוביק.

"אבל זה בכלל לא משנה. כי בכל פעם שסמוטריץ' אומר 'הומואים', עוד חצי מנדט פורח לו באוויר, והרי החיים הפוליטיים בישראל הם קמפיין בחירות אחד גדול", הוסיף.