סגן השר מאיר פרוש
סגן השר מאיר פרושצילום: חזקי ברוך

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) פתח הבוקר (א') במתקפה חריפה על הכוונה להגדיל באופן דרמטי את הקנסות למוסדות חינוך שיפרו את את החוק.

"שיטת הקנסות, וההתנהלות המרוככת לעסקים אירועים מול היד הקשה על מוסדות החינוך מגלה פעילות אובססיבית אנטי חרדית. הגישה הזו תתנקם באלה שפוגעים בנו", הוא צטטט בעיתון 'המבשר'.

בעיתון צוטטו אישי ציבור הקובלים על הכוונה להגדיל באופן דרמטי את הקנסות. לטענתם, במקום להגיע להידברות עם מנהלי המוסדות על מתווה מסודר שיאפשר את קיום הלימודים בצורה בטוחה ועל פי הנהלים מתכוון משרד הבריאות להיכנס לעימות חזיתי עם רבבות הורים שמבקשים להמשיך ולהעניק לילדיהם חינוך יהודי ולאפשר להם ללמוד תורה.

"משרד הבריאות ממשיך להתעלם מהעובדה שלרבבות ילדים חרדים אין את האפשרות ללמוד בצורה מקוונת, וגם מכשירי טלפון שכבר אושרו עדיין תקועים מסיבות כאלו ואחרות. למרות זאת מבקש להמשיך ולפעול נגדם בצעדים חסרי תקדים שרק יגבירו את תחושת אי האימון שיש לציבור החרדי שחש כל כי משרד הבריאות המשטרה וגופים אחרים מנצלים כל הזדמנות לפגוע ולהתעמר במסווה של תקנות כאלו ואחרות".

עוד אמרו כי "אין זה סוד כי גורמים מטעם משרד הבריאות נועדו לאחרונה מספר פעמים עם מנהלי מוסדות ואישים אחרים בניסיון להגיע להסדר או כל מתווה שיאפשר את פתיחת מוסדות החינוך, הצעד התמוהה הזה לשבור את הכלים באמצעות קנס חסר תקדים רק יגרום להעמיק את המשבר", אמרו מנהלי המוסדות.