מחלקת קורונה. אילוסטרציה
מחלקת קורונה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בישראל נמשכת דעיכתו של גל ההדבקה השני בקורונה, אבל ברחבי העולם מתמודדים עם עליה חדה מאוד במספרי הנדבקים ובכלל זה במרבית מדינות אירופה שהחלו להחזיר את ההגבלות והסגרים כדי לעצור את ההדבקה.

הנתון המדאיג ביותר שפורסם בימים האחרונים נוגע למספר המאובחנים היומי, כשנתוני היממה של יום שישי האחרון, שברו את כל השיאים עם כמעט חצי מיליון חולים חדשים שאובחנו בתוך יממה אחת.

הנתון המדויק ליום שישי לפי מאגר הנתונים של 'וורלדמאטרס': 490,533 חולי קורונה חדשים יום קודם לכן נשברו השיאים הקודמים עם כמעט 480 אלף מקרי תחלואה בתוך יממה אחת וביום רביעי נרשמו 438 אלף מקרי תחלואה בתוך יממה אחת, נתון שגם הוא נחשב לשיא של כל הזמנים עד שהגיעו נתוני היום שלאחריו.

חשוב לציין כי מספרי החולים הגבוהים בגל השני נובעים בין היתר ואולי אפילו בעיקר מהעובדה שכעת יש מערך מסודר לביצוע בדיקות קורונה בהיקפים רחבים מאוד בכל המדינות המתקדמות, ואפילו ברבות מהמדינות הנחשלות.

בשל כך יש לייחס חשיבות רבה יותר לנתונים ה'קשיחים', העוסקים במספרי החולים הקשים ומספרי המתים, ונראה שגם בנתונים אלו יש עליה מתמדת, גם אם באופן הדרגתי יותר לעומת מספרי החולים.

על פי הנתונים העדכניים לאמש, ברחבי העולם אותרו עד כה כמעט 43 מיליון חולי קורונה, מתוכם 31.5 מיליון כבר החלימו ולמעלה מעשרה מיליון מוגדרים חולים פעילים. 77 אלף מהחולים מאושפזים במצב קשה עד אנוש, הנתון הגבוה ביותר אי פעם, ו־ 1,152,635 מתו.

מספר המתים בארה"ב לבדה הגיע ל-230 אלף, ברזיל עם 156 אלף מקרי תמותה ואחריה הודו עם 118 אלף ומקסיקו עם 88 אלף.

גם במספרי החולים מובילה ארה"ב בפער אדיר על פני כל המדינות האחרות, עם קרוב לתשעה מיליון מקרי קורונה ברחבי המדינה כולה. אחריה הודו שמתקרבת לשמונה מיליונים, ברזיל עם קרוב ל־ 5.5 מיליון, ורוסיה עם מיליון וחצי חולים שאובחנו עד כה.