שחקני מכבי ובאר שבע הערב
שחקני מכבי ובאר שבע הערבצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

תקועות באירופה. חודש אחרי שהופסקו משחקי הכדורגל בשל התפרצות נוספת של נגיף הקורונה בארץ וההחלטה על סגר על ידי ממשלת ישראל, חזר הערב (ראשון) הכדורגל הישראלי עם משחק שהבטיח רבות אך איכזב בגדול.

לאחר מאבקים ממושכים על עתיד הכדורגל, על ייצוג ישראל במפעלים האירופיים והקלות על מי שמייצג, על פרנסתם של למעלה מ-5,000 עובדים ועל חזרה לשגרת אימונים ולמשחקי אימון, הערב נפגשו שתי הנציגות של ישראל באירופה - האלופה מכבי ת"א ומחזיקת הגביע הפועל באר שבע למשחק במסגרת עונת 2020/21 בליגת העל בכדורגל.

מה נאמר? על פי מצב הכדורגל הערב, בינתיים לא היה שווה מאוד להילחם ולהתעקש על חזרת הקבוצות לפעילות.

אחרי שבמפגש הליגה האחרון ניצחה הפועל באר שבע 0:2 ומנעה מהצהובים להשלים עונה היסטורית ללא הפסד ליגה, הגיעה באר שבע לאצטדיון בלומפילד שבתל אביב, מקום בו לא הצליחה לנצח את מכבי בארבעת הניסיונות האחרונים.

באר שבע, שרצתה לשחזר את ההישג שלה מ-2018 כשניצחה את מכבי תל אביב בחוץ בתוצאה 1:0, הייתה קרובה לעשות זאת גם הערב אך נראה כי העובדה שלא ערכה מספיק אימונים מלאים בשל התפרצות המונית של הנגיף בקבוצה, עייפות מהמשחק במסגרת האירופית בו ניצחו ביום חמישי האחרון והסגל הקצר ממילא, היו בעוכריהם.

מכבי? אחרי פתיחת עונה רעה עם נקודה אחת בלבד מ-6 אפשריות, זו ממשיכה לאכזב ולהתרחק עוד מהמוליכה מכבי חיפה כשהיא אמנם לא משחזרת את ההישג הגרוע שלה מלפני שנתיים אז רשמה שני הפסדי בית רצופים בליגת העל וגם לא זה מלפני למעלה מעשור כשפתחה את העונה עם נקודה אחת לאחר 8 מחזורים, אך 2 נקודות מ-9 אפשריות צריך להדליק נורה אדומה לראשי האלופה בשנתיים האחרונות - מי יודע, אולי האליפות העונה תגיע לעיר אחרת.