מחלקת קורונה. אילוסטרציה
מחלקת קורונה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

רופאים מעלים טענות קשות, שלפיהן בגלל מחדלים וטעויות בטיפול הרפואי והסיעודי - נפטרו חולי קורונה במצב קשה ומונשמים שאושפזו בבית החולים הממשלתי וולפסון בחולון, כך נחשף בעיתון 'ישראל היום'.

מדובר בתלונות חסרות תקדים במערכת הבריאות, שהגישו רופאים במחלקה פנימית ו' והועלו בשבוע שעבר, בין השאר, בפני מנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל.

עוד נטען כי חולים סבלו מהזנחה קשה לאחר שזעקו במשך שעות לעזרה, ולא באו לטפל בהם. לצד אלו, עלו תלונות בנוגע למחסור חמור בציוד רפואי לאחיות ולרופאים, אשר פוגע קשה במטופלים במחלקת הקורונה וביחידת טיפול נמרץ לקורונה.

התלונות החריגות הועלו ביום שני שעבר, בפגישה יוצאת דופן עם מנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל, שאליה הגיעו ביוזמתם המלאה תשעה מרופאי ורופאות המחלקה, מומחים ומתמחים כאחד. הרופאים הגיעו ביחד, ספונטנית, למנהלת בית החולים, וללשכתה הוכנסו שני רופאים שהעלו את הבעיות הרבות במחלקת הקורונה, כפי שהועלו וסוכמו על ידם בפגישתם המשותפת, עוד לפני שהגיעו לד"ר אנגל.

התלונות הועלו גם בשורה של מכתבים שהעבירו בשבוע האחרון שניים מרופאי המחלקה להנהלת בית החולים, לסגנית המנהלת ד"ר איריס קלירס , ולד"ר דורון מנחמי, מנהל מחלקה פנימית ו', שאחראית כיום על מחלקת הקורונה בבית החולים.

במכתב לד"ר אנגל התריע רופא מפנימית ו' כי "המכתב לא בא להאשים, חלילה, אף אחד מאנשי הצוות הרפואי או הסיעודי או כוחות העזר שעובדים בפרך, פשוטו כמשמעו, ועושים עבודת קודש - אלא נועד פשוט להציג מציאות עגומה של צוות רפואי מסור, שידיו כבולות והוא נאלץ להגיע יום־יום לעבודה בידיעה שכנראה גם היום מישהו ייפגע או ימות, מכיוון שלא הספקנו לזהות את המצוקה שלו בזמן או שלא היו לנו הציוד והאמצעים לספק לו את הטיפול הרפואי הראוי לו".

הרופא מציין כי כל הנקודות העולות במכתב, "לא נכתבו על דעתי בלבד, אלא מדובר בנקודות שהועלו על ידי רופאים רבים במחלקה - בכירים ומתמחים כאחד - וקיימת הסכמה גורפת לגביהן. הם בחרו, לצערי, לא להיחשף מחשש להתנכלות או לסיום עבודתם על ידי הנהלת בית החולים, שלא מבינה שמכתב זה אינו מנסה לחתור תחתיה - אלא להעלות נושא לסדר היום על מנת שנוכל למצוא יחד פתרון מהיר למצב הבלתי אפשרי הזה".

"כולי תקווה שהמכתב ייפול על אוזניים קשובות, ושיבוצע תחקיר אמיתי ורציני שיבדוק את הבעיות ואל לנו לשכוח באיזה מקצוע אנו עוסקים ומי הם האנשים שנושאים אלינו את עיניהם לקבל עזרה ושמים בידנו את חייהם מתוך אמונה שכנדרש לכך, נדע לעשות את הבחירה הנכונה, קשה ככל שתהיה", לשון מכתבו של הרופא.