ח"כ יעקב אשר "מסע ציד שכל מטרתו לפגוע ברבנות ובמוסד הרבני"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף הבוקר (שני) בפתח דיון הוועדה את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים, שופט העליון בדימוס אורי שוהם, לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף כדיין.

"יש חשיבות גדולה בעצמאותו של רב בישראל ובוודאי הרב הראשי בישראל. יש עליה בניסיונות לקריאת תיגר על מעמד הרבנות הראשית, ונציב תלונות הציבור מצא לנכון לבדוק בצורה כזו או אחרת תלונות כלפי נשיא מועצת הרבנות הרב יוסף על דברים אותם הוא מביע הלכתית", ציין.

"אנחנו מצפים שהרב יאמר את דעתו ההלכתית המבוססת, והיא תשמע גם אם מישהו לא אוהב אותה מסיבות כאלו ואחרות. השימוש בדבריו נעשה על-ידי גורמים שלא קיבלו אף פעם את דברי הרבנות הראשית. יש פה מסע ציד שכל מטרתו היא לפגוע ברבנות, במוסד הרבני וברבנים, דעתם ההלכתית תישאר עצמאית", הוסיף ח"כ אשר.

בהתייחסו לטענות שהעלו חברי הוועדה על יחס הממשלה לעמדות הוועדה בנוגע לפתיחת צימרים וגני חיות אמר: "אני מאוד לא שבע רצון מול התנהלות הממשלה, יש הרבה טמינת ראש בחול. יש מצד אחד העלאת קנסות בצורה חסרת תקדים ומצד שני לא נותנים פתרונות. מצד אחד עקשנות על דברים שצריך למצוא בהם היגיון ומצד שני העלאת קנסות דרמטית. אפשר לאכוף רק מה שיש בו היגיון".

אשר חזר על קריאתו לתת אחריות לראשי הרשויות: "כל הפתרונות של למידה בחוץ, שיש עדיין מבוגר שמלמד אותם ומרביץ תורה, זו זעקה שבאה מהציבור שלי, לתת פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסא. אנחנו רואים ראשי ערים שמבקשים לתת להם אחריות וגבולות גזרה. אותו דבר בנושא החתונות, כשאומרים 20 איש, זה פשוט לקרוא לאנשים להפר את זה".

"הצענו שהרשויות המקומיות יהיו אחראיות על החתונות הללו, שיהיה פיקוח עירייה או משטרה, אפילו שיטור בתשלום כמו שנעשה במשחקי כדורגל. זה לדבר לקיר, ללכת בכוחנות ולא עם שכל. אני לא מצליח להבין את הסיפור של כיתות א' ב' שההורים לא מסוגלים לצאת לעבודה ולהשאירם בבית ודווקא את ג' ד' מדברים על שבוע שלם. הכי טבעי להמשיך א' ב' אחרי 6-0. ההתמודדות לוקה בחסר, בעקשנות לא מובנת ולא ברורה. תפקידנו לעשות כל מה שאפשר בעניין הזה", ציין אשר.