פורום תקנה פרסם אמש (ראשון) אזהרה בנוגע לרב חנניה בלומרט, רב אשכנזי הפועל במשך שנים בקרב הקהילה האתיופית בארץ, דובר אמהרית, ומכונה לעתים גם בכינוי "הקס הלבן".

לקריאת המסמך המלא

"פורום תקנה מטפל זה כעשור בתלונות שונות שהוגשו מצידן של מספר נשים כנגד הרב חנניה בלומרט. התלונות מייחסות לו התנהגות בלתי הולמת והטרדות מיניות כלפי אותן נשים", נאמר בפניה לרבנים ולראשי העדה.

בפנייה צוין עוד, "במהלך הפגישות עם חברי הפורום הודה הרב חנניה בלומרט במעשים, ואף שיתף את חברי ההרכב במעשים פוגעניים נוספים שנעשו על ידו כנגד נשים אחרות, והביע חרטה על מעשיו. במהלך השנים, בהזדמנויות שונות, התחייב הרב חנניה בלומרט להימנע ממפגשים עם נשים ומכל ייעוץ להן בתחום הזוגיות וטהרת המשפחה, וכן לעבור הליך טיפולי אצל מטפל מוסכם. למרות זאת הוא המשיך בקשרים פסולים עם נשים ולא התמיד בהליכה לטיפול. בעקבות זאת החליט הפורום כי עליו לפרוש לצמיתות מכל תפקיד חינוכי ורבני, המעניק עמדת סמכות, וסוכם עמו כי יודיע לרב יהושע שפירא את פרטי תוכניתו לפרישה מלאה מכל תפקידיו אלה".

"משנראה היה כי הרב חנניה בלומרט ממשיך שלא לשתף פעולה עם ההגבלות שנקבעו, ולאחר דחיות עקב נסיבות משפחתיות ובגין מגבלות מגיפת הקורונה, נתקיימה עמו פגישה נוספת ובעקבותיה הובהרו לו שוב ההגבלות, לרבות הימנעות מעריכת חופות. על אף זאת, נודע לפורום תקנה כי הרב חנניה בלומרט המשיך וערך חופות, וכך אף בימים האחרונים. לנוכח מעשיו החוזרים ונשנים, ולנוכח העובדה שאינו שומר על מגבלות שקיבל על עצמו, אנו חוששים מאוד מפגיעה בנשים נוספות, ועל כן אנו רואים לעצמנו חובה להביא את הדברים לידיעת הציבור", הוסיפו בפורום.