שיעור נהיגה. אילוסטרציה
שיעור נהיגה. אילוסטרציה צילום: istock

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים זכה במקום הראשון בתחרות מצוינות בשירות וחווית לקוח לשנת 2020, של המרכז הישראלי לניהול Hamil (המי"ל), בקטגוריית מצוינות בשירות במגזר הציבורי.

הזכייה ניתנה למשרד התחבורה על הרפורמה במערך מבחני הנהיגה.

משרד התחבורה נבחר על ידי חבר שופטים, מתוך עשרות ארגונים וגופים ציבוריים שעלו לגמר. המרכז הישראלי לניהול נימק את הזכייה בכך שכיום המערך מבוסס על המערכת הטכנולוגית "ברוש" שמאפשרת שקיפות מלאה בתהליך, שמירה על אחידות ברחבי הארץ, צמצום זמן ההמתנה למבחן נהיגה וקביעת סטנדרט מקצועי ושירותי למען תלמידי הנהיגה.

לפני כשנתיים יצאה לפועל רפורמת מבחני הנהיגה המעשיים, שקיצרה משמעותית את זמני ההמתנה למבחן המעשי ("טסט") מחודשים לשבועיים בלבד, והטמיעה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושקיפות מלאה של מבחני הנהיגה המעשיים. הרפורמה מהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, ומאפשרת לנהל את מערך המבחנים המעשיים, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה. היא מאפשרת אחידות מלאה של הטסטים ברחבי הארץ, ואפשרויות פיקוח ובקרה מקצועיים, על סמכות שלטונית שהופרטה.

במסגרת הרפורמה, מורה נהיגה מגיש בקשה לזימון מועד בחינה עבור התלמיד, והמועד נשלח אל התלמיד והמורה, באמצעות מסרון (SMS), בתוך 24 שעות ממועד הבקשה. בוחן הנהיגה ("הטסטר") ומסלול הטסט נבחרים באופן רנדומלי לפני היציאה למבחן, באמצעות מערכת ממוחשבת. מהלך הבחינה מצולם ומוקלט, ובמקרה של ערעור, ניתן לצפות בקלטות ולבדוק אם הפסילה מוצדקת.

המערכת החדשה פועלת על סמך מדדים אחידים וקבועים, ומבטלת את הצורך בהתרשמות האישית של בוחן הנהיגה. בתום הבחינה, הבוחן מסמן בטאבלט את כל החריגות, והמערכת משקללת אותן על פי דרגת חומרתן, וקובעת את תוצאת המבחן בהתאם. התוצאה נשלחת לנבחן ולמורה הנהיגה בהודעה לטלפון הנייד בתוך שעתיים מסיום הבחינה.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו