הקליפ הבעייתי: לחפש פתרונות - ומהר

יוסף שפייזר קורא, בעקבות פרסום הקליפ של הזמרת עדי ביטי, ליזמים טכנולוגיים לא להמתין ולפתח עוד ועוד פתרונות סינון לאינטרנט.

יוסף שפייזר , ח' בחשון תשפ"א

יוסף שפייזר, יו"ר 'הפורום הדיגיטלי'
יוסף שפייזר, יו"ר 'הפורום הדיגיטלי'
צילום: ראובן קאפוצינסקי

אז הנה הסערה התורנית בכל מה שקשור לחשיפת ילדים לתכנים נוראיים ברשת. עוד קליפ סופר מיני, וקהל היעד הוא ילדים.

אני אחסוך מכם את הגרפים שיש לי על עליה באלפי אחוזים של צפיות וחיפושים כאלה בזמן הקורונה. כל היום מול המסכים, זה מה שקורה. ובכן, הפעם אני כאן בשביל הפתרון. נא הקשבתכם.

הדבר היחיד שיבלום את המגיפה הרוחנית/ נפשית/ ערכית הזו, הם פיתוחים טכנולוגיים אטרקטיביים ונגישים. ככה פשוט: מגיפה טכנולוגית, פתרון טכנולוגי. כאלה שיזמים יושבים עליהם ימים ולילות ומייצרים לכם את ווייז ואת מוביט ואת גטקסי.

הפירצה היא טכנולוגית, והפתרון הוא טכנולוגי. (ודבר שאין צריך לאומרו: בליווי והשלמה של חינוך למיניות טובה ובריאה).

כל צוות מקצועי מכל משרד ממשלתי שישבתי איתו אמר את אותו דבר. אל תחכו לחקיקה. יש צורך בפתרון טכנולוגי, חדיש, מהיר, ואטרקטיבי. בשביל אחד שכזה צריך לעודד יזמים שייקחו את זה על עצמם. בשביל שהם ייקחו את זה על עצמם הם צריכים להבין שיש לזה ביקוש. כדי להבין שיש ביקוש לפיתוחים שכאלה יש שתי אפשרויות:

א. להתחיל לממן קמפיין בתחום, כזה שיעלה מיליונים וייקח זמן.

ב. אתם היזמים הטכנולוגיים. איפה אתם? עליכם לפתח באופן דחוף פתרונות סינון יעילים לכל בית בישראל. אנחנו כחברה צריכים אתכם. אנחנו חייבים לספק מוגנות לילדינו.

יוסף שפייזר הוא יו"ר הפורום הדיגיטלי-שומרים על הילדים ברשת