קיריל קארטניק עם האדמו"ר מויז'ניץ
קיריל קארטניק עם האדמו"ר מויז'ניץצילום: מנדי פריד

אני, קיריל קארטניק, עולה (כבר לא כל כך) חדש מאוקראינה. אני נכד לסבא יהודי, בגיל 19 עליתי לבד ארצה, שירתתי כחייל בודד ויצרתי לעצמי חיים כבוגר, כמשלם מיסים, כאחד שתורם למדינה תרבותית, כלכלית וחברתית.

אחריי הגיעו אחי, הורי שנהיו חב"דניקים, סבא שהוא ניצול שואה ועוד אנשים שקרובים אלי. כולנו עובדים, כולנו תורמים וכולנו אוהבים את הארץ הזו.

אני קיריל קארטניק הסיבה לכך שצריך את חוק השבות! אנחנו שומעים לאחרונה את השאלה למה בעצם חוק השבות נותן לנכדים לבוא לארץ?

בגלל האנטישמים. אם מישהו רוצה להרוג אותך בגלל שסבא שלך יהודי, אז מדינת היהודים תיתן לך מקום. כשהחוק נחקק בכנסת, ציין הפרופסור למשפטים, שר החינוך לשעבר אמנון רובינשטיין שלפי חוקי נירנברג של הנאצים, סבא יהודי הוא סיבה מספקת כדי להרוג אותך זאת אומרת שבמלחמת אולם השניה כנראה היו הורגים אותי. אז זו גם סיבה מספקת להגן, לתת בית ולאפשר לי להיות אזרח ישראלי.

דוד בן-גוריון, אמר ערב חקיקת החוק: "זהו חוק ההתמדה של ההיסטוריה הישראלית. חוק זה קובע את העיקרון הממלכתי אשר מכוחו הוקמה מדינת ישראל". מאז 1970 איש לא חשב לגעת בחוק הזה. בזכותו הגיעו הנה מאות אלפי ישראלים מופלאים, לוחמים בצה"ל, אנשי הייטק, אקדמאים, אנשי תרבות. העלייה ממדינות בריה"מ-לשעבר היא נס שהציל את המדינה. מדובר באוכלוסייה משכילה, חרוצה, פטריוטית. נכס אדיר לישראל.

בתור אחד ששירת ביחידה מיוחדת בצבא של ישראל ובתור מישהו שמשלם מיסים לא פחות מבצלאל סמוטריץ או בנט, בתור מישהו שהיום נחשב לנבחר ציבור שעושה הכל למען ציבור, בתור מישהו שלא פחות ציוני מאותם אנשים שציינתי, בתור מישהו שסבא שלו הוא יהודי ניצול שואה ובתור מישהו ששליש מהמשפחה שלו נהרגו במלחמת העולם השניה אני מתבייש בכם!

אני פונה לבצלאל סמוטריץ', בנט, מפלגת ימינה וכל מי שנגד אנשים כמוני בואו תגידו מה אתם עשיתם למדינה יותר ממני? אולי אם אני אבין שאתם יותר מיוחדים ממני אולי אם באמת עשיתם משהו יותר גדול ממני אולי אם אתם יותר יהודים ממני אני אשקול לעזוב את הארץ כי נכון לעכשיו אתם נותנים לי ולעוד 300,000 אנשים כמוני להרגיש לא רק מיותרים גם בלתי רצויים במדינה הזאת!

עכשיו כל פעם שיספרו לכם שצריך לבטל את חוק השבות תחשבו עלי, תחשבו על קיריל קארטניק.

קיריל קארטניק הוא יועץ סגן ראש העיר חיפה