יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: Flash90

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר בצהריים (שלישי) בבית החולים זיו בצפת וסיפר כי ביום ראשון הקרוב "לא מעט עסקים יחזרו לפעילות".

לדבריו, העסקים שייפתחו הם "אנשים שמאוד קשה להם, שהיו ללא פרנסה במשך כמה שבועות. מספרות, קוסמטיקאיות, מאמנים אישיים ומורי נהיגה.

''העיקרון הוא פשוט: מי שעובד אחד על אחד יוכל לחזור לפעילות, וזה כולל את כל הרפואה המשלימה שרבים מאיתנו זקוקים לה. אני מאוד מקווה שאנחנו נוכל לעמוד ביעדים ולהמשיך לרדת בתחלואה".

אדלשטיין ציין כי יציאה איטית מהסגר שומרת על כלכלת ישראל. ''ההרפתקנות היא מהשטן", הדגיש. "המספרים כבר לא צונחים ואנחנו עוקבים בדאגה ומנסים לעשות את היציאה מהסגר בצורה זהירה, כדי שנימנע מהסגר השלישי''.

"ביום חמישי יתקיים דיון נוסף סביב דברים נוספים במשק כגון מסחר וצימרים, אבל אני מציע לכולם להיות זהירים. אנחנו נבדוק שבע פעמים את כל הנתונים והמדדים לפני שנעשה פתיחות נוספות".

אדלשטיין התייחס לחזרת הלימודים בכיתות א'-ד', "אני שמח לבשר לילדי ההורים הקטנים שאחרי הפסקה די ארוכה, הילדים יוכלו לחזור ללימודים. לצערי אנחנו עם כיתות גדולות מאוד במערכת החינוך, ולכן אני רוצה לבקש מההורים ומכל המעורבים לשתף פעולה ולשמור על הנחיות הבריאות כדי לשמור על הילדים".

שר הבריאות איחל הצלחה לפרופ' נחמן אש שמונה לפרויקטור הקורונה במקומו של פרופ' רוני גמזו. "אני מודה לו על הסכמתו להיכנס לתפקיד המאתגר הזה ומאחל לו המון הצלחה".

"ילפי כל המחקרים, כשיותר מ-80% של אנשים עוטים מסכה אין צורך בסגרים ובהגבלות. רק עטיית מסכה ושמירת מרחק יכולים להגן עלינו", הוסיף אדלשטיין.