התקנת עירוב. ארכיון
התקנת עירוב. ארכיוןפלאש 90

עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב וממונה על תחום איכות הסביבה, הוא היחיד שהצביע היום (שלישי) נגד ההחלטה שקיבלה העירייה לפטור את התקנת עמודי העירוב מאישורי בנייה.

במהלך הישיבה במועצה הארצית לתכנון ובנייה גילה לדיאנסקי בורות מרשימה בהלכה בעת שהציע לצייד את הדתיים ברחבי הארץ במפות כיס שיסמנו את תחום העירוב - במקום העמודים עליהם החבל שיוצרים צורת הפתח.

יש לציין את המובן מאליו כי מה שיוצר את העירוב הם אותם העמודים להם מתנגד לדיאנסקי, והם לא נועדו, כפי שעולה מהצעתו, לסמן את שטח העירוב.

"בטח יצא לכם לראות במרחב הציבורי עמודי ברזל גבוהים שחוט מחבר ביניהם", כתב לדיאנסקי בחשבון הפייסבוק שלו. "אז מדובר בעמודי עירוב שבעצם יוצרים שטח משותף מדומיין שמטרתו לתת פתרון הלכתי לאיסור להוצאת חפצים מרשות היחיד (אפילו מפתחות ותיקים) לרשות הרבים בשבת".

"השתתפתי היום בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה והצבעתי נגד הצעת שר הפנים דרעי לפטור את התקנת עמודי העירוב ברחבי מדינת ישראל מקבלת היתר בנייה", הוסיף.

"זה נכון שהדין בעניין לא ברור ועל כן הגישו חברינו מעמותת חדו"ש עתירה לבג"צ ב-2018 שעדיין מתבררת", כתב. "אני סבור שיש לקבוע חובת רגולציה באמצעות הוצאת היתרים וכמובן להצטייד באישור מהנדס/קונסטרוקטור להקמת אותם עמודים".

עוד הוא ציין: "אמרתי במועצה הארצית כי היום ישנם אמצעים טכנולוגיים ויכול כל מי שמעוניין להקפיד להצטייד במפת כיס קטנה ובכך לדעת את תחום העירוב וזאת מבלי שנצטרך להתקין עמודים מיותרים שגם מכערים את המרחב הציבורי. הייתי היחיד שהצביע נגד והמועצה הארצית אישרה את הפטור מהיתר בנייה לעמודי העירוב".