דואר
דוארצילום: משה שי, פלאש 90

השלב הראשון בהליך מכירת עשרים אחוז ממניות חברת דואר ישראל למשקיע פרטי הגיע היום (שלישי) לסיומו.

בחודשים האחרונים קיימו רשות החברות הממשלתיות ויועציה בשיתוף עם החברה מספר רב של פגישות עם מתעניינים מתחומי פעילות עסקיים מגוונים.

עם השלמת פגישות הרוד שואו נרשמה היום הצלחה משמעותית כאשר לשלב תנאי הסף נגשו עשרה פונים שונים, אשר חלקם הם למעשה קבוצות המורכבות ממספר מתעניינים.

בשלב הבא בהליך המכירה ייכנסו הפונים שיעמדו בתנאי הסף לחדרי המידע ולאחר כשלושה חודשים יתבקשו להגיש הצעות איכות ומחיר שעל פיהן ייקבע המשקיע הסופי.

לדברי שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם, האחראי על רשות החברות הממשלתיות, ''ההצלחה הזו לא באה לי בהפתעה, כי אני רואה מקרוב את ההשקעה והעבודה הנהדרת של הנהלת הדואר, היו"ר, המנכ"ל, כל חברי הדירקטוריון ועובדי החברה המסורים שפשוט עושים עבודת קודש. מספר המתעניינים הרב בחברה הוא אינדיקטור מצוין לאטרקטיביות החברה והעסקה".

"ברצוני לברך את מנהל רשות החברות הממשלתיות על העבודה המאומצת עד כה ועל זו שעוד תבוא ועל ההצלחה למשוך מספר רב של מתעניינים להליך תוך עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו מראש למרות תקופת הסגר'', הוסיף השר.

לדברי מנהל רשות החברות הממשלתיות יעקב קוינט, "דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות והיא הראשונה בשורת הפרטות שייצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור. הפנייה של מספר דו ספרתי של מתעניינים להליך מעידה על הפוטנציאל הרב הטמון בפעילות העסקית של הדואר ועל האפשרות של משקיע אסטרטגי לצמוח יחד עם החברה. אני רוצה לברך את דירקטוריון והנהלת החברה על המקצועיות ושיתוף הפעולה הצמוד בהליך".